Spørgsmål om evt. bankskifte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88289
    AnonymForfatter

    Vi overvejer et bankskifte, hvis vi kan spare nogle penge på renter+gebyrer. Vi er gift, har ejet bolig i 2 år, har et barn, bil+firmabil, bor i Slagelse Kommune. Jeg har en indtægt på ca. 420.000 før skat. Min hustru er på SU.
    Vi har følgende lån og konti: (Fordel+ Nordea)

    2 lønkonti(uden kredit)
    1 budgetkonto(uden kredit)
    Realkreditlån (Nordea Kredit)1.181000kr.
    Boligprioritetslån/kredit: 375.000kr.
    Forbrugslån: 184000 kr.

    Har prøvet at sammenligne her i mybanker, men kan ikke indtaste vores boligprioritetslån, da vi kun betaler renter af kreditten i øjeblikket, og det er ikke noget decideret boliglån, men en kredit, så tallene på sammeligningen er misvisende.
    Hvilken bank vil være god mht. priserne for os? Vil der være noget at spare?

    #119950
    AnonymForfatter

    I øjeblikket kører kreditkrisen på fuld tryk, og alle banker er ekstremt forsigtige i kreditvurderingerne.

    Derfor vil jeg råde jer til lige at vente 6 måneder til der er faldet lidt ro på markdet. Hvis I skifter bank nu, risikerer I at få langt dårlgiere vilkår end i måske kunne have opnået om et halvt år.

    #119958
    AnonymForfatter

    Ok tak.. Tror da vi venter så.
    Jeg har et andet spørgsmål. Vi har vores budgetkonto med en indlånsrente på 0,250% og det er der vi har de fleste penge stående hele året, heri er der også indregnet ekstra til opsparing.
    Nu har vi en grundkonto bolig prio. som vi kun bruger til at have “rente" penge stående til vores betaling af vores boligkreditkonto, På denne grundkonto bolig prio er indlånsrenten 7, 978%. Kan vi så ikke bare bruge denne konto som betalingskonto/opsparingskonto, det vil da give meget bedre rentepenge? Kan vi godt tillade os at lave det om, uden at bankdamen bliver sur ? (Så tjener de jo færre penge)

    #119960
    AnonymForfatter

    Bankerne tjener fedt på at overbevise kunderne om at de har brug for både en budgetkonto og en lønkonto, som ofte har modsat fortegn.

    Det er hul i hovedet, at have overskud på sin budgetkonto, mens lønkontoen er i minus.

    #119964
    AnonymForfatter

    Hej. Vi har ikke minus på hverken budget eller lønkonto, de er altid i plus, men men, vi har endnu en grundkonto prioritets bolig, og der kan vi frit hæve og sætte penge ind. Den er på næsten 8% indlånsrente, og det var den jeg ville have som kombineret budget/opsparingskonto – og har lige ringet til banken og bedt dem om at lave det sådan! Hun blev lidt mobset tror jeg hi hi, men jeg har set det i magasinet penge, en situation fuldstændig magen til vores, så nu er det gjort 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.