Bankskifte

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88077
    AnonymForfatter

    Vi er ved og prøve at skifte bank , vi har selvfølgelig lønkonto,billån,budget,og realkreditlån , desværre har vi også et forbrugslån , har pt haft kontakt til den danske bank og været til møde derover , forbrugslånet vil de ikke tage men vores egen bank vil gerne beholde det , men idag har jeg fået en mail fra dem at så længe vi ikke kan indfrie forbrugslånet kan de ikke tilbyde os et bank arrangement , jeg er forvirret !
    Hvorfor egenlig ikke , at vi har et forbrugslån et andet sted kan vel ikke skade dem eller ?

    Hanne

    #117426
    AnonymForfatter

    Altså det jeg mener kan banken nægte at åbne en lønkonto

    #117430
    fk2001Forfatter

    Det kan banken faktisk ikke. Den kan dog nægte at udstede nogen form for plastickort, da dette indebære en individuel kreditvurdering.

    #117434
    MichaelForfatter

    Og så kan banken naturligvis også nægte at overtage jeres lån. En lønkonto uden noget andet er ikke meget bevendt i jeres tilfælde formentligt. Danske Bank mener åbenbart, at I har for megen gæld ifht. indkomst og aktiver.

    #117436
    AnonymForfatter

    Grunden til bank skifte er at vores nuværende bank har kluderet så meget i det efterhånden at vi er ved at være rimlig træt af dem , ja vi er faktisk ikke på talefod mere 🙂
    jeg er skide ligeglad med om jeg skal betale mit forbrugs gæld til vores egen bank , men hvorfor kan man ikke bare få en løn konto og budget konto i en anden bank ?
    Skal lige siges at vi har forsøgt at låne via kredit foreningen til vores forbrugslån , men vurderingsmanden vurderede det ikke højt nok til at det kunne dækkes , da vi har nogle gamle bygninger på vores grund som skal væltes og fjernes , med bygninger på grunden er det vurderet til 1,2 når de er fjernet er vurderingen 1,8 syntes det lyder vildt , har fået et tilbud på at få dem fjernet på 100,000 kr dvs at vi faktisk “tjener" 500000 kr på 1 uges hårdt arbejde ???
    Nå men bankens mail :
    Da vi kan få jeres banklån indfriet via et nyt realkreditlån, kan vi desværre hellere ikke tilbyde at overtage bank engagementet, da det kræver at kunne få indfriet de lån der var idag.

    Hanne

    #117438
    AnonymForfatter

    det eneste kort vi har af plastickort er hævekort , vi har hverken visa eller dankort.
    Vi har en årsinkomst på ca 500.000 kr 4 børn men ingen udgifter til sfo osv osv , derudover har vi realkredit lån på 1000000 kr , bolig lån på 150000 kr og billån på 50000 kr og forbrugslån på 150000 kr
    er det alt i alt så voldsom en stor gæld eller hvad , jeg aner jo ikke hvad andre folk har af gæld det er jo ikke noget man taler om 🙂

    Hanne

    #117440
    MichaelForfatter

    Realkredit- og boliglånet er ok efter min mening, men 200.000 i gæld derudover er for meget ifht. jeres indtægt. Min personlige holdning er, at voksne over 25-30 år slet ingen forbrugsgæld bør have. Indtægter og udgifter skal kunne balancere – især med børn i huset. Jeg er udmærket klar over, at forbrugslån og kassekreditter nærmest er hvermandseje, men det gør det ikke mere rigtigt af den grund.

    I skal have betalt af på jeres forbrugsgæld inden I kigger efter ny bank. Jeres “rating" er nok lidt for lav til at bankerne vil finde jer attraktive.

    #117442
    AnonymForfatter

    Hej Hanneh, eller skal vi kalde dig Pernille?

    Ja, for jeg går ud fra det er usandsynligt at der findes to personer her i forum med enslydende lån, 4 børn og et problem med at belåne et en landbrugsejendom med nedrivningsklare bygninger.

    Der er ikke andet at sige, end at et utal af banker nu har fundet jer “ikke låneværdige". I må jo være så hårdt spændt op på lånene, at bankerne vurderer der er for stor risiko ved at låne jer penge. Bankerne kreditvurderer i bund og grund ret ens, så der er nok ikke grund til at blive ved med at prøve at skifte bank. Og så er 13% ikke en unormal og fuldkommen urimelig rente for et forbrugslån der ikke er alt for sikkert!

    #117444
    AnonymForfatter

    Øhh jeg tror du tager fejl

    hanne

    #117446
    AnonymForfatter

    Jo men det var jo ikke mit spørgsmål …
    Kan eller kan man ikke får en lønkonto i en anden bank ??????

    #117448
    AnonymForfatter

    Ja, du har et retskrav på at få en nemkonto i enhver bank. Denne konto kan naturligvis også bruges som lønkonto. Banken kan kun nægte at oprette nemkonto, hvis du tidligere er dømt for særlige kriminelle handlinger, så som bankrøveri mv. Du har derimod ikke krav på at oprette særlige budgetkonti og du har ikke krav på at få en kassekredit tilknyttet kontoen.

    #117450
    MichaelForfatter

    Spørgsmålet er allerede besvaret udmærket af fk2001 kl. 10:59

    #117452
    AnonymForfatter

    Okay nu er jeg hverken kriminel eller bankrøver..
    iøvrigt kan vi ikke få nogle “normael" mennesker på banen ?
    Nogen der er halv kriminelle og har brugt hele sin børne opsparing til pjank og pjat :)))))

    #117454
    MichaelForfatter

    Mon ikke bare vi skal konkludere Hanne, at der ikke kan koges mere suppe på din sag?

    #117456
    AnonymForfatter

    selvfølgelig kan vi det.

    hanne

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.