Hvor lang tid tager bankskifte

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • bttfForfatter
    Indlæg
  • #88042
    bttfForfatter

    Jeg står i den situation at jeg er igang med at skifte bank – eller det vil sige jeg har skiftet bank – fra Danske Bank til Sydbank. Har modtaget nyt kort og oprettet konto og underskrevet og det hele, og nu mangler der blot at danske bank overfører engagementerne til Sydbank, og heraf kommer mit spørgsmål:
    Hvordan er folks erfaring med hvor lang tid det tager inden sådan noget er 100 % gennemført – altså, dage, uger (forhåbentlig ikke måneder)

    #117002
    AnonymForfatter

    Fra den nye bank har sendt overførselspapirene til den gamle bank har effektueret det gik der for mit vedkommende en uge. Jeg har netop holdt ‘et-års-møde’ med min nye bank, bl.a. om at rette de forhåbentlig sidste fejl i forbindelse med bankskift.

    Du kan jo bare starte med at bruge din nye bank. Du kan sagtens selv hæve fra din lønkonto i den gamle bank og overføre til den nye. Er den gamle konto lukket, så burde pengene være på den nye 1-2 dage efter.

    #117004
    bttfForfatter

    har overført det hvad jeg nu havde, er speditørelev så det er ikke fordi jeg havde noget besynderligt stort beløb på kontoen – men står og skal købe nogen ting af lidt større værdi, og af den grund har sydbank overtaget mit lån i danske bank, og så lagt ca 10.000 oveni – det er derfor jeg sådan er lidt nysgerrig på hvor lang tid det tager – men ok, det er kun omkring en uge siden jeg var nede med mit kort, og de sendte anmodningen afsted

    #117008
    AnonymForfatter

    .. og for sølle 10.000 i lån har du solgt din sjæl til en ny bank? Er du sikker på at den udgift er absolut nødvendigt og ikke kan vente? Selv for en elev må det være muligt at NEDBRINGE gælden i stedet for at forøge den. Tænk over hvad du ville kunne spare op til hvis du ikke lige havde din bankgæld.

    #117010
    bttfForfatter

    Det havde så ikke noget med lånet at gøre at jeg ville skifte bank

    jeg skal flytte til tyskland, og derfor have en tysk konto – Sydbank har noget der hedder en grænsekonto, der både er en dansk og en tysk konto – med dertil hørende både dansk og tysk kort. Jeg var fra flere sider, både bekendte og familie, blevet rådet til at det var den bedste løsning når man arbejder i danmark, men bor i tyskland ( Padborg og Flensborg) og det var altså derfor – De 10.000 kunne jeg sagtens have lånt i danske bank, men valgte at tage dem med i forbindelse med skiftet så jeg kunne få taget et kørekort

    #117012
    bttfForfatter

    Derudover nedbringer jeg den hver måned – har desuden lige forøget den månedlige rate med 500 – og vil forøge den yderligere når jeg bliver udlært – jeg har det ganske fint med min gæld – jeg afdrager ikke mere end jeg har råd til, og har stadig et fint rådighedsbeløb hver måned

    #117028
    AnonymForfatter

    Da jeg skiftede fra Danske Bank mener jeg det tog omkring 14 dage.

    #207082
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved noget om http://www.andelskredeit.dk???

    #207088
    AnonymForfatter

    Hvis det er almindelige konti, kan du gøre det selv via netbank, det tager under ½ time

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.