Bankskifte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86839
    AnonymForfatter

    Hejsa.. håber der er nogle der har et godt råd..Vil lige høre om der er nogle der ved om der er problemer i at skifte bank, når man har et forbrugslån der p.t er på 145000kr. den nominelle årlige debetrente er på 13,09% og debetrenten er variabel og udgør 12,50% p.t dette må kunne gøres billigere..betaler 2800 kr. af om måneden på forbrugslånet ,ejer ikke noget af større værdi, har 13000kr, efter skat om måneden..Hilsen Lars

    #103872
    AnonymForfatter

    Tvivler meget på at du kan finde noget bedre, når banken hverken har hus eller bil som sikkerhed

    #103874
    AnonymForfatter

    Normalt blander Mybanker.dks sig ikke i debatten, men ved dette indlæg gør vi en enkelt undtagelse og vi synes at du skulle prøve at bruge Sparegrisen som er vores nye produkt.
    Læs mere her http://www.mybanker.dk/vaerdatvide.html?action=VIS&id=110.

    Du kommer ganske vist til i første omgang at betale 150 kr.for at sætte dine konti i udbud blandt 5 banker som du vælge, men disse penge får du tilbage hvis du vælge en af de 5 bankers tilbud på dine konti.

    Hvis din økonomi er god nok vil det ikke være umuligt at finde en bedre rente hos en anden bank eller sparekasse, selv om du ikke har hus og andre sikkerheder.

    Med venlig hilsen

    Mybanker.dk

    #103876
    MichaelForfatter

    Det er jeg ikke sikker på er en god idé.

    For det første:

    Lars får kun tilbud fra 5 banker, men der findes altså 176 pengeinstitutter i DK (2003-tal fra finansrådet). Jeg synes I burde udvide jeres produkt således, at ALLE banker kvit og frit kan byde ind på kundeforhold. Det ville gøre produktet meget mere interessant synes jeg.

    For det andet:

    Jeg tror heller ikke på, at Lars kan få væsentligt bedre renter i forhold til nu, da der ingen sikkerhed er. Lånet er forholdsvist stort ift. hans indtjening, så risikoprofilen er ikke den bedste (men heller ikke den værste skal jeg sige). Jeg vil derfor foreslå Lars, at du flytter dine indlån, hvis det er det du gerne vil, og beholder dit lån i din nuværende bank. Hvis du ellers er istand til det, synes jeg du bør sætte afdragsbeløbet lidt op – det vil spare dig for en del renter i det lange løb. Husk at du skal betale gebyr for at flytte et lån også.

    #103880
    AnonymForfatter

    Det er da en rigtig god ide. Med den rente er der en stor sandsynlighed for at få tilbudt bedre vilkår. Og hvorfor så det? Simpelt hen fordi de dyreste pengeinstitutter ikke har tilmeldt sig Mybankers service. For hvorfor skulle de reklamere med deres høje priser?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.