Tager bankskifte virkelig 3-4 mdr??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87822
    AnonymForfatter

    Spørgsmål: Hvor lang tid har det tager andre at skifte bank? Altså sådan i gennemsnit fra start til slut??

    Jeg har valgt at skifte fra Sparbank(vest) til Amagerbanken. Det har været en langsommelig proces der startede midt i marts og datoen idag siger 22. juli. Mangler stadig at få overført lån samt budgetkonto der står i plus. Først for omkring 14 dage siden har jeg haft penge at hæve på min konto, da Sparbank ikke har prioriteret min overflyttelse som noget vigtigt.
    Det har resulteret i, at jeg i perioder ikke har haft nogle penge i flere uger af gangen. Hvilket nok ikke havde fundet sted, hvis jeg var en 40 årig kvinde med 3 børn, to hunde og et hus der skulle passes. I stedet er jeg en 24 årig pige, der bor til leje i Kbh. Men derfor har man jo også brug for at kunne betale regninger. Og husleje hvilket de kom til at glemme at betale som aftalt i juni måned – og ikke oplyste mig om! Kan også berette om opkald kl 8.45 om morgenen, der udelukkende handlede om at blive skældt ud af sin “rådgiver". Det er bare en dråbe i havet. Kan blive ved og ved med at fortælle om dårlig behandling.

    #114272
    AnonymForfatter

    Det er måske lidt i overkanten – det der undrer mig (udover Sparbankens håndtering) er at Amagerbanken ikke har revet hovedet af sparbanken og rykket dem ugentligt….

    #114320
    AnonymForfatter

    det burde MAX tage 2 uger – alt i beregnet

    #114322
    AnonymForfatter

    Uanstændigt med så lang ekspeditionstid for overførsel af ens engagement fra et PI til et andet.
    Alle overførsler af transaktionskonti bør og skal kunne ekspederes indenfor 14 dage ligegyldigt hvilket PI der er afgivende.
    OK, at der så kan opstå længere ekspeditionstid på særligt indlån eller pga. tilknyttede gruppeforsikringer. Her skal man jo sikre sig at kunden ikke lige pludselig står uden dækning.
    Desværre er det svært at gøre noget ved problemet med visse PI’s lange ekspeditionstid af PI-skifte. Et godt råd – ryk, ryk, ryk og klag + forlang at blive holdt skadesløs for renter, gebyrer mv..

    #114326
    AnonymForfatter

    det eneste der kan forsinke et bank skifte er en igangværende byggesag, den skal som oftes være afsluttet før hele engagementet kan overføres

    #114328
    AnonymForfatter

    Der er desværre en række pengesinstitutter og deres “rådgivere" der helt har misforstået hvorfor de er sat i verden, og lad os få disse dårlige eksempler frem så andre kan advares. Personligt flytter jeg alt det jeg kan selv når jeg skifter pengeinstitut, så “der kun står 1 krone" tilbage på kontoen når det skal gøres op med det gamle pengeinstitut. Indtil da har de fået chancen for at forbedre de vilkår man har, men når beslutningen er truffet hos mig selv om et skifte foregår det diskret indtil sidste krone, så man ikke skal høre på al mulig pladder fra “rådgiverne". Desværre er det ikke altid en selv der er herre over hele flytningen, men så må man forvente hjælp fra det nye pengeinstitut.

    #114330
    AnonymForfatter

    Okay, så er det ikke bare mig! Har fået en rigtig dårlig behandling…og eftersom jeg hverken har ejendom eller nogen formue, skulle det jo ikke være nogen sag at flytte “så lidt" over til en anden bank. Har selvfølgelig haft et beskedent lån og en kassekredit på lønkontoen, men det er småting.
    Har svært ved at gennemskue hvor det er gået galt, da jeg synes begge banker har jokket i spinaten et par gange. Men hvor uheldig kan én kunde være!!?? Tror jeg er blevet lagt bagerst i bunken af sager begge steder, måske fordi jeg ikke er nogen “vigtig" kunde nogen af stederne – men det har jo resulteret i ret store frustrationer mht husleje, regninger og almindelig indkøb. Har ihvertfald stået uden en krone på lommen mindst halvdelen af forløbet. Eftersom jeg nærmest har været konto-løs! Har rykket for lidt handling begge steder, men de giver konsekvent hinanden skylden for manglende handling…så er det ret svært at gøre noget ved problemet.
    Det der nu irriterer mig mest er, at jeg ikke tror på at det ville have været sket, hvis det f.eks. var mine forældre der skulle skifte bank. Så tror jeg sagen havde været en hel anden. Og det er altså en smule nedværdigende! Men ved ikke rigtig hvor jeg skal indberette en klage, når der nu ikke er nogen økonomisk-konsekvens for mig, men bare frustrationer og dårlig kundebehandling??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.