Dette emne
Bank til folk med nettoformue og fravalg af "bankrådgiver"

Bank til folk med nettoformue og fravalg af "bankrådgiver"

07-01-2019 10:06
Lauge
Da Jyske Bank har annonceret at de ikke længere vil tilbyde visa/dankort skal jeg have fundet en ny bank der vil. Er hus- og bilejer med postitiv nettoformue inklusive gæld til realkredit. Har ikke brug for en "bankrådgiver" og bruger følgende services, løn/budgetkonto med visadankort tilknyttet. Køb af valuta og diverse overførsler inklusive lejlighedsvise overførsler til udlandet samt naturligvis netbank. Er der åbenlyse valg hvor disse basisservices er billige og netbanken velfungerende?

Skal nok også lige nævne at jeg finder fast tilknyttede "bankrådgivere" mere til gene og ulejlighed end som et aktiv.
08-01-2019 21:09
test
Kan godt forstå din frustration og mere for en gang skyld bt har ret www.bt.dk/samfund/forbrugerraadet-til-vrede-jyske-...-flyt-bank

Et bank valg afhænger meget af dine krav. Jeg ville lave en liste og så begynde at kikke prislister igennem
09-01-2019 07:05
peter holm larsen
Tænker Nordea er et godt valg, de burde kunne opfylde dine krav.

Danske Bank nok også, men det er jo for de fleste en bandlyst bank.
09-01-2019 09:21
test
Jep Peter for dem der er så historie løse at de har glemt hvad Nordea har haft gang i.

Bemærk DB købt en afdeling og at med arbejderne i den afdeling nu er anklaget for at være en del af problemet

Men folk skal gøre hvad de vil jeg skifter ikke bank på grund af sagen så længe jeg har min to visa dankort gratis
09-01-2019 09:50
Lauge
Jeg ringeagter alle banker lige meget. Bare fordi Danske Bank og Nordea er blevet taget med fingrene i kagekrukken betyder det ikke at de andre er uskyldige. FIndes der ikke nogen rene "internet" banker? hvor man ikke betaler for fine kontorer og irriterende "rådgivere"? Lidt ligesom Next forsikring?

Da jeg har en del mere end dækningen for indskydergarantien i kontanter så kunne det være jeg skulle overveje end af de "too big to fail" banker...
09-01-2019 19:21
test
Tja problemet er jo at f.eks. Rusland er bund korrupt. Har man noget at gør med penge ser cirkler rundt kan man meget let rende ind i dem.
Nogen skriver begejstre om brugsens bank men kender den ikke selv og er lidt mystisk over at man skal være medlem af Brugsen
Personligt finder jeg it produkterne i DB super fine og har du omsætning nok koster alt det normale nul kroner