Investering af børneopsparing i fonde – laveste ÅOP

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Brian G. P.Forfatter
    Indlæg
  • #96311
    Brian G. P.Forfatter

    Hej

    Er der nogle som kender til en bank, hvor man kan placere en børneopsparing og selv stå for investeringen igennem fonde/indexer med lave omkostninger?

    Jeg ønsker at investere min søns børneopsparing i nogle investeringsforeninger/fonde. Jeg leder efter noget tilsvarende til Nordnets investeringsfonde med lave omkostninger på omkring 0.5% ÅOP.

    De forskellige banker er utrolig dårlige til at gøre det klart, hvilke omkostninger der er forbundet med at selv investere børneopsparingen eller også gemmer de det utrolig godt væk på deres hjemmesider.

    Pft.

    #231388
    Lon NguyenForfatter

    Hej Brian,

    Hvad med saxoinvestor.dk
    Deres ny platform er god og omkostningerne er fornuftigt, kun 0,1% og ingen depot gebyr

    #231390
    Brian G. P.Forfatter

    Hej Lon,

    Så vidt jeg ved, kan man ikke oprette en børneopsparingskonto igennem Saxo, hvilket er det primære for netop at foretage investeringerne skattefrit.

    #231401
    rgbForfatter

    Lige det samme spørgsmål jeg leder efter at få besvaret, så følger lige med på tråden her.
    Har tilfældigvis lige snakket med Saxo og de har heller ingen børneopsparing.
    Men jeg kan svare dig på, at der højst sandnyling ikke er ret mange fonde at vælge imellem, når du skal til at investere. Jeg har Nykredit og jeg kan kun vælge imellem 13 investeringsfonde, hvoraf kun en enkelt har omkostninger på 0,5% – alle andre tæt på 1 og derover.
    Derudover tager min bank også omkostninger for at have selve depotet oprettet (tror jeg), er lige ved at undersøge det, men det ligner det koster også, og så er der handelsomkostninger både ved køb og salg, så jeg tror snart, jeg opgiver at investere børneopsparingen – man skal godt nok have stor gevinst på den, før alle omkostningerne kan betale sig og hos de fleste står der jo næppe en formue, når man indtil nu kun har måtte overføre 3000 kr om året.

    #231415
    Brian G. P.Forfatter

    Helt enig!
    Den bliver ganske enkelt spist op af gebyrer og andre omkostninger.
    Jeg er i gang med at undersøge med Lån og Spar Bank, men jeg er ikke yderligere positiv efter at have gennemgået deres prisliste. Denne vil jeg spørge ind til ved mit fremtidige møde med dem.
    Ellers undersøger jeg med Nordea, hvad deres omkostninger er ved investing.

    Tak for dit indspark og del endelig, hvis du finder andre alternativer.

    #231420
    rgbForfatter

    Jeg har lavet en afstemning inde på proinvestor på facebook mellem en børneopsparing, en månedsopsparing hos Nordnet og en aktiesparekonto og mellem de 3, så er der 34 personer, der stemmer på en aktiesparekonto hos Saxo (da de har laveste handelseomkostninger) , 16 personer stemmer på en månedsopsparing hos Nordnet og kun 5 har stemt på en børneopsparing.
    Derudover har 2 stk anbefalet P2P udlån/Crowdlendning. Personligt følger lige med, hvor udbrdt det bliver, men er bare ikke tryg ved den slags investering endnu.
    mener at have husket en oversigt, hvor Nordea står med et minimumkurtage på 29 kr lige som mange af de andre – men undtagelse af Saxo trader, som kun har 0,1% og ingen minimumkurtage.
    Jeg hører gerne tilbage, hvad du ellers finder du af, hvis lån og Spar kan gøre det bedre. De har i hvert fald en højrentekonto på 5% af de første 50.000, men så skal man have alle sine business der + være medlem af nogle specielle fagforeninger, så den har jeg også opgivet.

    #231421
    rgbForfatter

    Jeg har skrevet til både Saxo og Nordnets øverste mail, jeg kunne finde (ikke kundeservice) og fortalt dem at jeg tror, de vil få mange kunder ind, hvis de opretter en børneopsparing til folket:-), så skriv endelig til dem også, jo flere der efterspørger det, jo mere kan vi håbe.
    Så indtil videre tror jeg bare, vi tager de 0,75% vi kan få på det allerede opsparede på børneopsparingen og flytter den så snart, der kommer andre bedre udbydere.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.