Bedste til selvstændigt erhversdrivende

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95154
    AnonymForfatter

    Kort og Godt: er der en bank, der er bedre end de andre, til selvstændigt erhversdrivende (enkeltmandsvirksomhed). I Aarhus eller online?

    #218546
    AnonymForfatter

    Hvad har du brug for?

    Jeg drev i 15 år en enkeltmandsvirksomhed og brugte ikke andre bankprodukter end en privat ville have gjort.

    Du skal naturligvis have en konto som KUN firmaet bruger og overførsler til/fra den sksl bogføres.

    Jeg kørte virksomhedsordningen og derfor (kun derfor) var jeg glad for at kontoen var knyttet i banken til mit cvr-nummer. Så fremgik (efterhånden) de rigtige fordelinger furma/privat af renter på skatteoplysningen.

    Så alt ialt: Vælg din bank som privatperson, for erhvervskonti betyder bare større gebyrer. Tit.

    #218548
    HalliHalloForfatter

    LambsDk, Når du bor i Aarhus kan du prøve at henvende dig i følgende banker: Syd/Nord/Vest/Midt/Øst-Bank. Tilføj “jysk" for enkelte banker.

    Der er faktisk rigtig mange muligheder, og disse banker tager ikke kontogebyrer, hvis du opretter dig som privatkunde.

    #218872
    testForfatter

    Der er såvidt jeg ved ingen lovgivning der besiger at den konto man bruger til en enkelt mandsvirksomhed ikke bare kan være en ekstra konto man har som privat. Du hæfter alligevel for de hele.

    Som som altid er det et spørgsmål om at definere dine behov

    #218874
    AnonymForfatter

    Mange tak for svaret. Du har ret. Jeg finder bare den bedste privatbank jeg kan.

    #218876
    testForfatter

    tror det må være billigst bare at oprette en ekstra konto i den bank hvor du er. Ved naturligvis ikke om du f.eks. har behov for døgnboks eller andet

    #218900
    k1958Forfatter

    Jeg startede enkeltmandsvirksomhed for nylig. Indtil da var jeg kunde i Finansnetbanken, men de vil kun have private kunder og tillader ikke, at deres konti anvendes til erhvervsformål. Jeg havde jo behov for en konto, som kunne være NemKonto for mit CVR-nummer. Det kunne ikke lade sig gøre, og de fortalte, at hvis de opdagede, at en konto blev brugt erhvervsmæssigt, ville den blive lukket.

    Derfor flyttede jeg hele baduljen til Nordea, som har et udmærket tilbud til mindre erhvervsdrivende (“Erhverv + Privat").

    #218924
    HalliHalloForfatter

    Ja, k1958, Finansnetbanken er selvfølgelig kun for private kunder, det har de vel heller aldrig lagt skjul på?

    #218942
    AnonymForfatter

    Ja k1958, det er også derfor jeg skal finde ny bank. Lån og Spar vil hellere ikke have mig som erhversdrivende. Det var jeg jo ikke den gang jeg skiftet til dem. Vil kig på Nordea, tak for tippet.

    #218980
    HalliHalloForfatter

    Vi må altså konkludere, at hverken Finansnetbanken eller Lån og Spar er for erhvervsdrivende.

    Påtænker man at drive selvstændig virksomhed, så undersøg altid den slags ting først.

    #219050
    AnonymForfatter

    Arbejders landsbank vil heller ikke ha selvstændige har lige fået afslag og hvis man fik en konto koste det kr. 3000.- om året og for de penge fik man ikke noget

    #219058
    testForfatter

    i min tid med virksomhed var det ikke et krav at man havde et cvr nr tilkyttet. Det som om man ikke selv via virksomhedens nemid kan tilmelde en konto men kun banke.

    https://www.nemkonto.dk/Virksomhed/Spoergsmaal-og-svar/Generelt-om-NemKonto-og-virksomheder

    Så er vejen jo åben for gebyr griben

    kan det virkelig passe at man ikke selv kan melde en konto til? Så kunne man jo bare lave en ekstra privat konto

    Faldt lige over dette hos danske bank. Har man privat RD lån f.eks. kan man få en erhverskonto i den mindste pakke gratis.

    https://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/Mindre-erhverv/Pages/Produkt-pakker.aspx

    måske sku man også se på nordea ?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.