Vedr. bankskifte og forbrugslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • spickyForfatter
    Indlæg
  • #94638
    spickyForfatter

    Er der nogle herinde, der har prøvet Mybanker´s bankskifteberegner. Min erfaring siger mig, at sætter du et tal ind i forbrugslån, så er du blacklistet omgående og INGEN banker vil røre dig med en ildtang. Det virker til, at det står og falder ved om der er forbrugslån udfra dine indtastninger. Helt skørt efter min mening, da bankerne jo bare kan se på ens indkomst og så evt foreslå, at indbetale noget mere til lånet. Sådan fungerer det åbenbart ikke..
    Dernæst, kan man beregne noget sted, hvornår man er færdig med at betale et lån af udfra hvad der betales af på lånet?

    #211860
    MichaelForfatter

    Bankerne gider ikke kunder der bruger flere penge end de har og derfor er nødt til at låne. Simple as that

    Forbrugslån er kun noget bankerne tilbyder “af nød" og er ikke noget de tjener særlig meget på. Det er primært boliglån, realkredit, billån, investering og den slags som bankerne tjener på.

    Søg efter finansielle funktioner i dit regneark og brug den funktion der passer til din opgave. Kan ikke huske den på stående fod

    #211886
    HalliHalloForfatter

    LolleMichael skriver at bankerne ikke tjener på forbrugslån, hvilket jeg ikke er enig i.

    F.eks har Nordea og mange andre banker mange ikke velhavende basiskunder, der vel skal betale omkring 15-16%
    i rente, hvilket med lån på 30.000 kr. giver over 4.000 kr. i fortjeneste, og når rigtig mange har sådan et lån, så giver det selvsagt en ret god fortjeneste. At der så kommer et tab i ny og næ betyder ikke noget, og det gør der jo også på et boliglån, hvor renten er lavere.

    Spicky, er det ikke bedre at få lånet hurtigt betalt ud, hvorefter du så kan overveje at flytte.

    Hvis du har en en god økonomi og et godt fast arbejde med en rimelig løn, så kan du da også til enhver tid flytte bank
    med dit forbrugslån, men om det kan betale sig er en anden sag. Jeg ville aldrig rode med det.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.