#218104
peter holm larsen

Nu er det at have en administrator jo et vidt begreb har jeg på fornemmelsen på debatørene.

Der er helt klart en del andelsboligforeninger der køber sig til en eller anden form for administration, det være sig udbetaling af løn, bogføring, regnskabsudarbejdelse, udarbejdelse af vedligeholdelsesplaner, rengøring, vedligeholdelse, daglig kontakt med andelshavere, teknisk og juridisk rådgivning mv.

Alle dele er sådan set elementer af administratoropgaver. se fx

http://www.boligexperten.dk/?gclid=CjwKEAiAndSzBRDp5P232v-qtHkSJABw-VdtkD3XK9YQwon0mdsXtTpj-no2rrbaZPFR0ChhQdWY0hoCERLw_wcB#!administrationsydelser/c1lrj

Men hvis en andelsboligforening har deres revisionsfirma til at hjælpe med regnskabsudarbejdelse og evt. bogføring og lønudbetaling, har deres ingeniør til at hjælpe med byggestyring og vedligeholdelsesplaner og deres advokat til at hjælpe ved vedtægter, eksklusion og omprioriteringer – ja så har det intet med en administrator rolle at gøre, med blot forskellige rådgivere.

En administrator varetager derimod koordinationen mellem alle disse og evt. selv visse af disse selv.

Synes hvis man er i tvivl om fakta man skulle give ABF et ring og høre deres vurdering!

Og det er helt korrekt administrator typisk ikke er et advokatfirma men specielle firmaer der har specialiseret sig i at have de forskellig artede kompetencer. Giver lige et par eksempler: Hvor mange advokatfirmaer tilbyder bogførringsasistance eller udarbejdelse af vedligeholdelsesplaner ?????

Men der mener det – link lige til et har hjemmesider hos en advokat hvor de skriver de tilbyder dette!

MIN POINTE er SOM SÅ OFTE før – og rart at THSV også er enig heri, at der er debøtører der er helt galt afmacheret. – jeg ville ønske, at dem der intet ved om et emne – undlader at deltage i debatten ved at give indtryk af de har noget viden herom.

Prøv evt også at læse “Lov om juridisk vejledning”.