#194840
Anonym

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Danske Bank har fumlet så meget rundt i den her sag!

Det man skulle have gjort var at kommunikere med kunderne frem for at kommunikere med alle danskerne.

Samme som det nye prissystem blev meldt ud skulle alle kunderne have haft et brev i postkassen, som forklarede hvad konsekvenserne var for netop dem. Det ville i hvet fald have forhindret at de omkring 50% af kunderne som kvalificerer til at blive Eksklusiv eller Eksklusiv+ var blevet vrede og frustrerede. Tvært om ville de have været glade for udsigten til billigere priser.

For den anden halvdel af kunderne, som får en dyrere løsning, ville det også have været rimeligt fortælle åbent og up front i et personligt brev hvor meget ekstra der skal betales om måneden.

Kommunikationen i medierne gav et katastrofalt uklart billede, hvor mange først troede, at Realkredit Danmark lån ikke talte med eller fejlagtigt troede, at husstande ikke blev beregnet samlet.

Der har formentlig været adskillige kunder med Eksklusiv/Eksklusiv+ status, som har været langt fremme i overvejelserne om at skifte bank og måske har gennemført bankskiftet, før de fandt ud af tingenes rette sammenhæng.

Derudover er det tude tosset, at Danske Bank allerede i efteråret 2012 meldte ud til aktionærerne, at det bliver dyrere for nogle kunder, at være kunde i Danske Bank. Det har givet vis fået mange (heriblandt jeg selv) til at skifte bank.