#165732
Anonym

til fuglen, jens1, jesper75

fuglen
din pointe er nok rigtig. med 24/7 og nordea gratis.
danske var/er meget dyrere med andre produkter, 24/7 godt alternativ,
andre banker er endnu dyrere eller ligner.
DB-automater, fint i en by, hvor de har filial. Ellers?

men – DB´s koncept (og Nordea, mm) er til et andet kundesegment –
end tidligere skandia/Eik-kunder. DB, mm. er til
dem, der ønsker til personlig pleje, måske også inde i filialen.
Kan også godt nyde det – men det har sin pris.

jesper har fint beskrevet, hvilke andre kunder der findes,
og for dem findes pt ikke et tilbud.

DB´s svaghed indenfor 24/7 er måske ikke engang de diverse
gebyrer – formentlig på højde med lign. produkter af andre
banker:
– ingen, eller få renter på indestående
– diverse, lidt irriterende gebyrer, selvom man gør det hele selv
– investeringer? udlån?
– altialt ikke det dyreste
DB´s svaghed ligger i deres uoverskuelige prislister/hjemmeside/
utilstrækkelige søgefunktion. Man har også behov for personlig
rådgivning bare fordi man ikke finder alt uden at lave
tidskrævende research på DB-siden.

—-

@jesper71
da jeg kiggede på linket, sendt af Jens, blev jeg rimelig skeptisk,
at Lolland vil tilbyde tidligere eik-kunder produkter, der matcher.

skandia, som overtog DinBank (som jeg ikke kender), har i Norge fortsat
noget af koncept, vi kender.

Tror Lolland købte Eik for den internet-teknologi, de har.
Når jeg ser på netbankens side – det er så gennemtænkt – kiggede nogle
demoer af andre banker. Jamen, der er verdener imellem.

Lolland satser formentlig på, at gennemsnitskunden er for dovn til at
skifte og samtidig kan de glæde sig over, der ikke findes meget
seriøs konkurrence, som kan trække kunderne.