#161384
Anonym

“Problemet med en slags undersøgelser er, at de stiller nogle forudsætninger op og undersøgelsen fortæller så hvilken der er billigst under netop de forudsætninger."

Problemet med markedsføringskampagnen er jo netop, at det ikke fremgår, hvilke forudsætninger der er brugt. I hvert fald er de gemt langt væk fra overskrifterne, og for.eksempel det banner jeg kan se her på siden. Der står intet om der kun er sammenlignet 25 banker, at der forudsættes et bestemt forbrugsmønster, samt at der anvendes bankens laveste priser.

Jeg er da godt klar over, at det ville være håbløst at sammenligne samtlige banker, for inden man var færdig, ville der sikkert gælde nye priser, men hvorfor skal det være så ensformigt med valget af de banker som sammenlignes? Bankerne er jo delt op i 4 grupper efter størrelse. Hvorfor ikke vælge nogle stykker fra hver gruppe?

Dette er et forslag til Forbrugerrådet. Jeg forstår i øvrigt ikke, at Forbrugerrådet i den grad lader sig misbruge.