#155130
Anonym

Hej

Jeg synes, at der generaliseres alt for meget – ikke kun af dig, men også af Halli Hallo. Den sjove variant :- er, at er Peter X en snydagtig kunde i Bank A, så er det ok at postulere, at alle Bank a’s kunder er snydagtige. At en person har haft en dårlig oplevelse i en bank, er jo ikke retvisende for, at alle medarbejdere i en bank ikke udviser service, eller gør som aftalt. Det er jo bare de implicerede personer i sagen i banken, der gør noget dumt, og det skal resten vel ikke bøde for.

Så når du siger, at din kæreste synes, at Danske Bank ikke yder service og niveauet er lavt, så svarer det jo til, at man skulle tro, at han havde været i alle afdelinger af Danske Bank og har talt med alle medarbejdere, siden han kan være så skråsikker i sin udtalelse. Det svarer sådan lidt til, at begår en udlænding kriminalitet, så er det en “sandhed", at alle udlændinge kriminelle. Det er jo noget sludder og alt for generelt – altså på samme måde som en uheldig medarbejders opførsel i en bank eller i en hvilken som helst virksomhed. Det giver jo ikke ret til at sige, at alle medarbejdere i virksomheden er “uduelige". Har man haft en dårlig oplevelse med et eller andet, så må man jo sige, at jeg har haft fx. en dårlig oplevelse med en medarbejder i virksomhed X – herved skyder man jo ikke på alle de andre medarbejder, der gør det helt ok.

At du/I har været ude for en fejl – er selvfølgelig superærgerligt – og jeg er da glad på dine vegne over, at du fik rettet det. Men mon ikke bare, at det er en enkeltstående oplevelse. Og fik du ikke en undskyldning.

MVH/Nuser 😉