#146480
Kerne

til tsvh.

Det er jo ingen fejl, de begår – de ønsker jo helt klart at have pengene i deres bank længst muligt.
Så jeg vil hellere kalde det chikane – Generelt synes jeg, at det er en forkert praksis med hensyn til kunder med aktiebeholdinger i depoter – de tvinger jo nærmest kunder til at sælge ud af deres beholdning inden et bankskifte.
For hvis optimismen forsvinder ud af markedet vil man ikke have mulighed for at reagere – med riscici for store tab tilfølge..

Jeg har nu henvendt mig personligt til en anden afdeling af Nordea – her en helt anden vejledning – og jeg kunne uden problemer overføre 150K DKK til min nye bank. Så forstår ikke hvorfor min lokale filial i første omgang ved tlf henvendelse er så afvisende – og i telefonen nævner at jeg ikke kan gøre noget..

Jeg forstår ikke hvorfor at den lokale Nordea filial ikke vælger at starte overførselsprocessen op langt tidligere – men venter indtil at de har en sur kunde i røret den 20. oktober, de havde modtaget begæringen allerede den 6. oktober..

Og nu går det så yderligere 2-3 uger inden jeg har alm adgang til min aktiebeholding – dem som jeg ikke valgte at sælge ud af….

Når det er sagt, så vil jeg også medgive, at træerne ikke gror ind i himlen – prismæssigt set har jeg ikke noget ‘at brokke mig over’, deres online investering virker meget godt, handelsgebyr min. 29 DKK og godt handelssystem.

Men jeg synes stadigt at det er forkert af den/de enkelte Nordea-rådgivere, at trække et bankskifte i langdrag.. Og det er jeg desværre vidende om, at dette har Nordea ry for, når man hører sig lidt omkring.