#143380
Anonym

Kære Iguder.

Mange tak for dit svar.

Jeg er klar over, at banker er en mangefacetteret virksomsomhed, og at de har en naturlig interesse i at varetage pensionsopsparinger, forsikringer osv. Det bør man som kunde naturligvis være klar over.

Min store anke, til den form for rådgivning min kæreste er blevet tilbudt, er primært at han behandles som et lille barn. Han har ikke rod i økonomien og har afdraget på lån efter aftale. Desuden har et relativt lille banklån. Han er oprindeligt fra Aalborg, men er flyttet til Århus. I den forbindelse har han bedt om at få rådgiver i byen, men samme rådgiver fra Aalborg skrev, at det var der ikke mulighed for. Al kontakt skal derfor varetages på e-mail, og skal der aftales møde, skal han til Aalborg. (hvilket der ikke er mulighed for, da han har et fuldtidsstudie med mødepligt)Han fik aldrig en begrundelse for, hvorfor han ikke kunne skifte filial.

Når samme bankrådgiver skriver hun er “skuffet" når han spørger om et overtræk på 200 kr, eller smækker kassen i 2 år ud i fremtiden (uden at tage forbehold for uforudsete indkomster eller udgifter)synes jeg omvendt at man slår plat på sin rolle som rådgiver. Når man så derudover sender papirer til underskrift med det samme fra bankens egen livsforsikring, uden forudgående aftale, er det måske bare den berømte dråbe der får bægeret til at flyde over.

Det handler om kroner og ører, det ved jeg godt, men derfor kan man vel godt have en smule kommunikationssans:-)

Mange Hilsner Maria