#103392
Anonym

Reelt har du jo ret – men havde du læst min mail ordentligt havde du vel egentlig mere set hovedårsagen til mit “brokkeri”.

Og jeg tror nu heller ikke at FB på noget tidspunkt har sendt mig et brev, hvor de fortæller, at nu er gebyret steget for min overførsel med så meget med virkning fra den dato. Det bliver lidt skjult af at jeg måske skal finde taksthævningen på en enkelt halv linie et eller andet sted imellem talrige oplysninger (og som sagt, kan jeg jo ikke engang huske nogensinde at have set den specifikke mail). Men når det så er sagt, har du jo delvist ret, jeg kan bare lære det, og sørge for at genemlæse samtlige breve fra banken, og udfra generelle retningslinier sørge for at finde ud af betydningen for mit vedkommende. Så at gebyret ikke kan kaldes helt skjult, må jeg jo give dig delvis ret i (men kun delvis)!

Derefter.. som anført i min indledende mail.. er hovedårsagen til mit “brokkeri” den (lidt høje?) gebyr stigning på en automatisk og i halvandet år gratis konto overførsel fra en konto til en anden. Og derefter at erfare at samme overførsel ville være gratis såfremt jeg bare gik ind på nettet og slettede den gamle, og lavede præcis den samme overførsel på nettet! Jeg synes nu det var lidt groft at man lige pludselig fandt ud af at man ville tjene penge på en fast kontooverførsel, hvor iøvrig gebyret således udgør omkring 5 %!!! Hver måned for kun en enkelt automatisk overførsel, som jeg i årevis ikke har tænkt nærmere over.

Men det er en generel tendens for banker at tjene penge på gebyrer, hvilket ikke er andet end faktum (!), og det gav den venlige bank medarbejder mig også ret i! Så netop pga medarbejdere som disse, og iøvrigt en bank, som jeg egentlig er okay tilfreds med, kan jeg faktisk godt sige at banken er en af de bedre.