livrente, når jeg er kritisk syg?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • runesimForfatter
    Indlæg
  • #96291
    runesimForfatter

    Hejsa,

    Jetg står i den situration, at jeg har haft et godt indkomstår her i 2018 på ca. 1.1 mio kr. Min bankrådigver anbefaler at jeg, ud over de ca 55.000 kr der er indskudt på rate pensionen, også tegner og indbetaler på en livrente pga topskatten.

    Sagen er bare den, at jeg er nyresyg og i den forbindelse er nyretransplanteret. Det står ret klart for mig, at jeg nok desværre ikke skal forvente at “slå" levegennemsnitsalderen, hvilket jeg kan forstå er en afgørende faktor for netop dette produkt?

    Er det topskatterabatten værd i min situration? Min rådgiver fortæller a topskatten er på 15%, men det synes jeg ikke helt kan kan få til at passe med det jeg kan læse om det så kaldte skatteloft? gælder det loft ikke for topskat?

    På forhånd tak

    #231256
    testForfatter

    Mon ikke du anskuer det for pessimistisk ?
    Nogen siger at det ikke kan skade ar tro på Gud. Hvis man gør det kommer man i himlen hvis Gud findes og hvis ikke er der vel ikke meget man er gået glip af?
    Så hvis du lever længe nok er det er det en god foretning og hvis ikke tja hvad så ?

    #231262
    peter holm larsenForfatter

    Giver sandsynligvis ikke økonisk mening at betale ind på en livrente. Glæd dig over den gode indtægt – batal topskat, nyd lidt at indtægten løbende, og glæd dig over der er flere skattekroner til at behandle kritisk syge borgere. Alt i denne verden handler ikke kun om at betalt mindst muligt i skat – selv om nogle banker tænker hvidvask og udbyttesvindel er vejen frem i samfundet. Dem der tjener med på din evt livsforsikring er nok primært banken og pensionsselskaber – og de tjener nok.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.