Hævning i udenlandsk hæveautomat (ATM, Rhodos) høøj kurs (8,28)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • MeretheBForfatter
    Indlæg
  • #96241
    MeretheBForfatter

    Så blev jeg også snydt, selv om jeg var opmærksom.
    Jeg hævede her i oktober 200 Euro i ATM(euronet) hæveautomat på Rhodos. Som jeg husker det, var der kun mulighed for at betale i danske kroner.
    Så i farten bemærkede jeg ikke den elendige kurs. Jeg kom af med 54 kr. i gebyr, 30 kr og 2,95 EUR. Og kursen var 8,28.
    på kvitteringen står: I accept that I have been given a choice of currencies for payment and that my choice is final. I accept the conversion rate including markup, the final amount and the selected transaction currency is DKK. Mindes ikke at have accepteret dette.
    Jeg skriver her på my banker, dels fordi jeg fandt en artikel i Politiken, hvor my banker udtaler sig, dels fordi jeg kunne tænke mig at gøre opmærksom på ATM(Euronet) kurspolitik, så andre undgår at blive snydt og Euronet bliver presset til at ændre kurser.
    her er artiklen fra 2015 : https://politiken.dk/rejser/nyheder/sikkerhedogforsikring/art5582703/Ferief%C3%A6lde-Stor-forskel-p%C3%A5-kurserne-i-udenlandske-h%C3%A6veautomater. vh merethe

    #230864
    testForfatter

    Man bliver ogås givet det valg når man betaler direkte med sit kort nogen gange oplever jeg at den der betjene har truffet valget for mig om at betale direkte i DKK hvor jeg så pænt beder den om at anulere transaktioner og lave en ny. Også på mit firma kort. Har aldigt oplevet at kortudstedere senere omregning er en højre kurs ind den fast man bliver tilbudt. Dette gælder ogås for f.eks. Paypall.

    Så der er et udbredt fænomen og har været det i snart 8 år hvis ikke mere.

    Vi tilbydes jo basalt set en kursikring og ja det er et tillæg på dagskursen. Kan ikke helt se hvorfor det grundlænde skulle være uetisk

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.