aldersopsparing i bank eller via pensionsselskab?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • anonym 1Forfatter
    Indlæg
  • #96046
    anonym 1Forfatter

    Overvejer en aldersopsparing. Banker giver ikke nogen renter. Hvis pensionsselskab så investerer de sammen med den firmabestemte pension.. så det årlige gebyr er det samme, så det er kun beløb via procentsatsen der bliver højere, da indestående er forhøjet. Er det korrekt forstået? Så umiddelbart er det bedst via pensionsselskab, da afkast forhåbentlig er bedre end o,x procent i banken? Eller har jeg overset nogle fordele/ulemper ved de forskellige?

    #229070
    BertelsenForfatter

    En privat ordning via bank kan jo evt. placeres i puljeinvest. Eller du kan oprette hos Nordnet og selv investere pengene.

    #229126
    anonym 1Forfatter

    Har slet ikke forstand til selv at skulle investere.

    Men ingen bud på om det er godt eller skidt at oprette det hele gennem pensionsselskab?. Og hvilken måde det giver bedst mht. renter ?

    #229148
    BertelsenForfatter

    Det er da en mulighed at indbetale ekstra midler på firmaordning. men undersøg ÅOP i dit pensionsselskab og sammenlign det med andre muligheder.

    #231264
    gitte ladefogedForfatter

    Jeg blev desværre ikke klogere af at læse om netop dette emne på denne væg.

    Så jeg vil gerne høre fra kyndige personer om mine forestående indbetalinger på 46.000 kr årligt til en alderspension/aldersopsparing vil være mest fordelagtigt at oprette i egen bank Nykredit eller gennem min pensionsselskab PKA?
    (Det maksimale indskudsbeløb/ indbetalingsloft reguleres hvert år. 46.000 er max beløb fra 2018)

    Og er der banker som tilbyder bedre afkast end andre?

    #231266
    testForfatter

    Nu er der jo ikke nogen der ved hvad ordning du ertilbudt de to steder. Det eneste du på forhånd kan få oplyst fra de to er deres omkostninger . Afkastet er der nok ikke nogen der kender. Det historiske afkast kan de også oplyse dig.

    #231276
    Bamseline (2)Forfatter

    Jeg ville sætte pengene ind i Superfonden hos Nordnet. ÅOP på 0 er svært at slå.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.