Betaling af rejse i US dollars

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • nina mohrForfatter
    Indlæg
  • #95953
    nina mohrForfatter

    Hej
    Vi står for at skulle overfører 13700 dollars i forbindelse med køb af hotelophold i udlandet. men da bankernes kurs er noget højere en den aktuelle valutakurs, bliver det alligevel til en merpris på nogle tusinde kroner, hvis vi bare laver en bankoverførsel via egen bank.
    Er der nogen anden måde at købe valuta på til en mere favorabel kurs?
    Vh. Nina

    #228222
    testForfatter

    Hvis du laver en direkte overførsel har du ingen rettigheder. Betal med visa kort det er langt der billigste og sikkert. .

    #228224
    nina mohrForfatter

    Det er ikke bankes anbefaling.

    #228226
    morsdrengForfatter

    Der er andre risikomomenter vedrørende din påtænkte transaktion end selve kursen på US dollar.

    Har du overvejet risikoen ved at forudbetale ca. 86.000 kr. for et hotelophold? Når man oplyser sit kortnummer i forbindelse med en reservation, er det normalt kun for det tilfælde at man udebliver fra opholdet.

    Ville du også sende 86 tkr. til et firma hos hvem du på nettet har købt en vare og håbe på, at firmaet efterfølgende sender dig den bestilte vare?

    Har du betalt med kort, kan du i visse tilfælde få refunderet din betaling hvis varen udebliver. Der er imidlertid forskel på reglerne mellem brugen af dankort og bl.a. visa, idet du ved dankort ikke kan få refunderet din betaling vedrørende køb, hvor man normalt forudbetaler, f.eks. koncerter, biografer, festivaller o. lign i tilfælde af modtagerens konkurs. Her er reglerne for VISA noget anderledes, hvorfor du bør sætte dig ind i disse regler og i det hele taget overveje, om det er rimeligt og sikkert for dig at forudbetale så stort et beløb for et hotelophold.

    #228228
    nina mohrForfatter

    Det er ifølge banken intet problem når vi anvender Iban og SWIFT nummer.
    Men nu var det kursen og den billigste måde at veksle på jeg spurgte til.
    Jeg sender selvfølgelig ikke bare pengene ud i det blå uden sikkerhed.

    #228240
    testForfatter

    Du har ikke forstået hvad vi prøver at forklare dig. Det er ikke riskoen for at pengende kommer frem vi diskutere. Prøve at læse det igen.

    Der er ikke andre muligheder ind at veksle hos dem der laver overførselsen.

    Normalt betaler jeg ikke for et hotel før jeg rejse. At man sku betlse hele beløbet forud er mystisk, men du ved tilsyndeladende hvad du gør

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.