Når banken går konkurs – Hvad sker der med aftalerne?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Hanne90Forfatter
    Indlæg
  • #95901
    Hanne90Forfatter

    Hej,

    jeg var kunde i Sparekassen Østjylland indtil 2012, hvor banken gik konkurs. Der valgte Sparekassen Kronjylland at fusionere og opkøbe kunderne.

    Jeg er nu kunde i Kronjylland, men har bemærket at jeg bliver trukket 750kr i gebyr pr. kvartal. Jeg spurgte så min rådgiver om gebyret, og han har så fundet en serviceaftale frem til mig fra Sparekassen Østjylland. Det er en døgnboksaftale jeg havde dengang i Sparekassen Østjylland, hvor jeg også havde en kode til brug af døgnboksen.

    Men jeg mener dog IKKE at aftalen kan være gyldig, når jeg har skrevet under på en kontrakt fra Sparekassen Østjylland, og endda IKKE engang fået nogen kode eller brik til en døgnboks i Kronjylland.

    Så kan en aftale fra 2009 stadig være gyldig, selvom man aldrig har hørt nogen om døgnboksaftale i den nye bank?

    Eller er der nogen der ved hvad der sker med serviceaftaler når ens bank går konkurs og en anden bank overtager?

    #227708
    morsdrengForfatter

    Har du en løbende aftale med en forretning eller en bank fortsætter aftalen uændret hvis forretningen/banken overtages af eller fusionerer med en anden.

    Få straks slettet aftalen og tal med sparekassen om, at du ikke har gjort brug af døgnboksen de sidste mange år. I bedstefald kan du måske få refunderet det betalte gebyr for en periode.

    Set i bagspejles klare lys burde du have reageret tidligere på hævningen af et årligt gebyr på 3.000 kr. og et evt. krav om refundering/ tilbagebetaling af den del af gebyret som er mere end 3 år gammel vil i dag være forældet.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.