Billigeste måde at overføre USD

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • RavnvadForfatter
    Indlæg
  • #95803
    RavnvadForfatter

    Hej

    Jeg står foran at modtage en overførsel på 40.000 USD fra udlandet.

    Hvordan får jeg flest mulige DKK ud af det? Hvilken bank giver bedste vekselkurs?

    Eller er der en anden og smartere måde at gøre det på? – f.eks. oprette en dollarkonto i en danske bank og så overføre fra den til en konto i samme bank i DKK.

    #226882
    testForfatter

    Er der kun prisen der er en parameter? Hvad med sikkerheden?

    #226884
    Mathias K.Forfatter

    https://dk.trustpilot.com/review/transferwise.com
    TW Har en trustscore på 9.5 af 10.

    Personligt har jeg brugt det i små to år.

    #226890
    testForfatter

    Nå ja vi blev i grunden aldrig færdi med at blive enig om de overhoved var billige,

    “Transferwise snyder på vægten, når man overfører fra Danmark til andre EU-lande. I dag har jeg overført 11.825 € til Holland. Min Bank tog i alt inkl. gebyrer 88.247,62 kr. Transferwise skal have 88.360 kr for den samme transaktion. De påstår at køre efter middelkursen, hvor banken bruger en lidt højere købskurs. Alligevel er banken over 100 kr. billigere. Samtidig påstår de, at jeg sparer kr 2,725.38.
    Jeg er flov over at have anbefalet Transferwise til mine venner!"

    #226892
    Mathias K.Forfatter

    @test du har været negativt stemt over dem fra starten, du var ALDRIG anbefalet dem til dine venner.
    I øvrigt ved du ikke hvad prisen ville have været med TW, da det først er på overførslelstidspunktet den endelige pris bliver fastlagt, hvilket du ville video Hvis du havde prøvet at bruge dem 😉

    #226898
    testForfatter

    Næ jeg er negativt stemt som udgangspunkt over for alt på nettet som lover guld og grønne skove. Der er super simpelt ar udbyde et produkt på nettet og ta rumpetten på folk.
    Så skulle jeg overføre et større beløb ville jeg fokusere på sikkerhed.

    #226930
    -Erik-Forfatter

    Prøv at spørge i din egen bank, det er ikke utænkeligt, at du kan få en god aftale, både mht. kurs og gebyr på en overførsel i den størrelse. USD kan godt overføres til en bankkonto i DKK, de bliver bare vekslet inden de går ind på kontoen.
    Jeg ville vægte sikkerhed højt. Der er ikke meget ved at oprette en konto et sted, og når pengene så er gået ind, forlanger de pludselig uendelige mængder dokumentation, og lave krumspring, før de vil udbetale.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.