Fradrag når man ikke er gift?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Lasse (70)Forfatter
    Indlæg
  • #95761
    Lasse (70)Forfatter

    Min kæreste og jeg har en lejlighed, som vi lejer ud. Lejligheden er ejet i fælleskab med 50% andel til hver. Lejligheden vil i år nok give et underskud, der via virksomhedsordningen giver et fradrag.

    Hvordan fordeler vi det fradrag, når vi ikke er gift? Må en af os godt tage hele fradraget, eller skal vi have 50% andel hver?

    /Lasse

    #226408
    peter holm larsenForfatter

    Virksomhedsskatteordningen er en personlig opgørelse.

    Så du laver en opgørelse af din virksomhed (din andel af ejendommen og de udgifter du har forbundet dermed) og din kæreste laver sin skatteopgørelse.

    Så i laver således hver jeres skatteopgørelse. Det er lagt fra givet i har samme resultat fra virksomheden – (oftest ikke) afhængig af jeres finansiering hver i sær.

    Men indtægterne fra udlejningen skal deles mellem jer ligesom direkte driftsomkostninger skal deles efter ejer forholdet.

    Så i skal dele disse med jeres ejerandel. Men særligt renteudgifterne er ikke givet I har lige store udgifter til.

    #226410
    Lasse (70)Forfatter

    Hej Peter

    Mange tak for hurtigt svar…! 🙂

    Vi har samme finansiering, så det er også halv til hver på den post, tænker jeg.

    Rent dokumentationsmæssigt. Laver vi blot ét regnskab, som vi så deler i to?

    /Lasse

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.