ønsker at få et lån på trods af at jeg er registreret i rki.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Carsten Nielsen (1)Forfatter
    Indlæg
  • #95707
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Jeg er registreret i rki, men skal bruge et lån på 5-7 000kr da jeg skal købe en bil og står og mangler netop dette beløb. Jeg er førtidspensionist og jeg har omkring 2500kr til at kunne afse til at betale tilbage med, hvad Gør jeg er ikke helt sikker på hvordan man skal gøre og forholde mig. MvhCarsten Nielsen

    #225840
    testForfatter

    Vel du har dokumenteret at du ikke kan betale retur og du sikkert heller ikke noget at stille som sikkerhed. Op af bakke er hvad det er for ikke at sige umuligt. Tal med din bank eller lån privat hos nogen du gerne velvære uvenner med.

    #225848
    MichaelForfatter

    For 5-7000 kr får du ikke en bil, men en bunke gammelt jern som det formentlig koster en mindre formue at holde kørende. De penge har du ikke ligesom du ikke har pengene til forsikring og ejerafgift så glem projektet.

    #225852
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Tror du har misforstået noget her, jeg har det meste af udbetalingen og det er jo så at jeg mangler ca 5-7 000kr!!!!! For at have hele udbetalingen, så glem det med den gamle bil, som jo ikke er aktuelt, og giv mig et par gode råd til hvordan jeg kan få mit problem løst??? Michael. MVH Carsten Nielsen

    #225854
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    PS lige på falderebet, Michael du har helt ret angående det med den gamle bil der altid skal laves og så er en udgift der ikke kan betale sig. MVH Carsten Nielsen

    #225856
    MichaelForfatter

    Du kan ikke få dit problem løst uden at betale din eksisterende gæld først. Hvis du næsten har til udbetalingen kan du jo passende bruge disse penge på at få nedsat gælden

    #225858
    morsdrengForfatter

    Der er flere væsentlige aspekter som mangler i de hidtidige svar.

    1. Det moralsk og økonomisk uforsvarlige i at købe bil, når man i forvejen har gæld som man ikke kan betale, hvilket RKI-registreringen er et bevis på.

    2. At købe aktiver mens man har en uafklaret gæld er uklogt for at sige det mildt. De kreditorer som du ikke betaler kan indbringe sagen for fogedretten og der foretage udlæg i bilen for efterfølgende at begære denne solgt på aktion og så er du af med den bil. Kan långiver bevise, at du ikke har til hensigt eller burde være klar over, at du ikke kan tilbagebetale lånet, kan det i værste fald være strafbart. Når man i praksis aldrig hører om dette, er det fordi en långiver ikke får noget økonomisk ud af at indgive en politianmeldelse.

    Da du i det konkrete tilfælde ikke har til udbetalingen (20% minimums udbetaling ved køb med ejendomsforbehold) skal sælgeren finansiere den resterende del af bilens købesum ( 80%). Det har han med garanti ikke stor lyst til. at samme grund som oplyst ovenfor. Et evt. udlæg vil blot blive foretaget med prioritet efter ejendomsforbeholdet.

    Brug de penge som du oplyser at du kan undvære til bilen til at få en ordning på dine økonomiske forhold.

    #225876
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Hej. Igen mit problem. Er LØST,søgte om lån i Sverige, fik flyttet.min adresse. dertil og fik lov til at låne 10,000kr,men er.da glad for alle de gode råd. MVH Carsten Nielsen

    #225878
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Hej. Igen mit problem. Er LØST,søgte om lån i Sverige, fik flyttet.min adresse. dertil og fik lov til at låne 10,000kr,men er.da glad for alle de gode råd. MVH Carsten Nielsen

    #225880
    morsdrengForfatter

    Tillykke, hvis dine kreditorer finder ud af at du har købt bil vil de indbringe dig for fogedretten, foretage udlæg i bilen, kræve den udleveret og efterfølgende sælge den på auktion.

    Er resten af købesummen for bilen finansieret ved en købekontrakt med ejendomsforbehold, vil udlægget, såfremt ejendomsforbeholdet er gyldigt, skulle respektere dette, men udlægshaver vil meddele långiveren at han har foretaget udlæg i bilen og at långiver derfor hverken kan give dig henstand med betaling eller acceptere dit evt. salg af bilen uden forudgående accept fra udlægshaver. Din långiver bliver med garanti IKKE begejstret.

    Har du i øvrigt overvejet, om det ikke kan være strafbart at du flytte sin adresse til Sverige, blot for at kunne låne penge i Sverige. Jeg går ud fra, at du reelt bor i Danmark og at bilen købes og indregistreres samme sted.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.