Opsparing i Sverige, flytter til Danmark

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • BenzeForfatter
    Indlæg
  • #95672
    BenzeForfatter

    Jeg har en opsparingskonto i Sverige, som jeg vil flytter til Danmark. Jeg er svensk statsborger og er flyttet til Danmark for 1 år siden og er fuld skattepligtig i DK. Skal jeg oplyse og betale skat af beløbet?

    #225358
    morsdrengForfatter

    Du skal naturligvis betale skat af dine renteindtægter, hvad enten beløbet står på en konti i DK eller S.

    #225360
    BenzeForfatter

    Men ikke hvis jeg har tænkt mig at bruge dem, på at lukke banklån..

    #225362
    testForfatter

    tror det morsdreng prøver at sige er at der i dk er skat af indtægt her under renteindtægt. Et indestående på en bank konto er formue og det beskattes ikke i DK så ja renterne har heletide været skattepligtige i DK. Det er indestående ikke uanset om du har det i danmark eller sverige eller flytter det til dk.

    Hvad du bruger det på er sådan set underordnet bortset fra al det skat der er evt, er på de øl du vægler at købe i danmark. 🙂

    #228882
    AnonymForfatter

    Hej Vi har haft hus i sverige, som nu er solgt. I en svensk bank har vi en oparing til vores 4 børnebørn.
    Vi har modtaget et brev fra den svenske bank at vi ikke længere kan have konto i deres bank når vi ikke har hus i sverige.
    Kan vi flytte disse penge til en anden svensk bank. eller til en dansk bank.?
    Med venlig hilsen
    Ole Christiansen

    #228888
    testForfatter

    I den danske bank bliver der så efter de danske regler for børn opsparing . Der med en anden svenske bank må du nok spørg en svensk bank om, men der lyder lidt besværligt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.