Hvornår ændres renten på SU-lån?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Martin fra AarhusForfatter
    Indlæg
  • #95092
    Martin fra AarhusForfatter

    Hej

    Jeg har igennem min studietid optaget SU-lån.

    Jeg kan læse mig frem til, at så længe jeg studerer og SU-lånet er under udbetaling, så forrentes lånet med 4 %.
    Når lånet så skal betales tilbage, forrentes lånet svarende til Diskontoen + et tillæg på 1 %.
    Diskontoen er i øjeblikket 0 %, hvilket vil sige, at renten vil være 1 %, når jeg begynder at betale tilbage?

    Mit spørgsmål går på, hvornår renten ændrer sig fra de 4 % til 1 %.
    Jeg færdiggør min uddannelse i starten af 2016, hvilket vil sige, at jeg først er forpligtiget til at betale tilbage fra januar 2018.
    Jeg vil dog gerne begynde at betale af allerede i 2016, hvis det betyder, at renten ændres til 1 %?

    Jeg vil selvfølge betale så lidt af som muligt, da jo er den klart billigste lånemulighed jeg har.

    #217536
    MichaelForfatter

    Du vil altså starte tilbagebetalingen samtidigt med at du får udbetalt SU-lån?

    Det kan ikke lade sig gøre.

    #217538
    MichaelForfatter

    Undskyld…. jeg kan ikke læse

    Hvis du starter tilbagebetalingen i 2016 så går renten på 1% eller hvad gældende rente nu måtte være på det tidspunkt.

    #217546
    AnonymForfatter
    #217548
    AnonymForfatter

    Hov, fik ikke smidt tekst ind. Men på den hjemmeside står der:
    “Måneden efter du afslutter din uddannelse, forrentes dit SU-lån med en variabel rente svarende til diskontoen plus 1 %. Det gælder for lån 1, 4, 5 og 6." – Så bare bliv færdig, så får du den billige rente. 🙂

    #217550
    Martin fra AarhusForfatter

    Perfekt.
    Det var lige det svar jeg søgte!

    Tak for hjælpen

    #217554
    testForfatter

    Hvad læser du til?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.