Rente på kassekredit

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 53 i alt)
  • luffe palsborgForfatter
    Indlæg
  • #94234
    luffe palsborgForfatter

    Jeg er kunde i nordea og har en nemkonto med en kassekredit på 30.000,- renten er 17 procent hvilket jeg syntes er alt for meget, kan i anbefale en anden bank hvor jeg kan få en bedre rente ?

    #206386
    testForfatter

    Danske bank.

    #206388
    luffe palsborgForfatter

    er deres rente ikke også ret høj ?

    #206394
    testForfatter

    Men høj i forhold til hvad?

    Men det billigste var da helt klart at undlade at trække din kassekrediter til max.

    #206396
    luffe palsborgForfatter

    danske bank er for dyre, de tager op til 16 procent i rente og vil have over 800 for at oprette, plus de har alle deres andre gebyrer og stads, det duer slet ikke.

    Andre forslag ?

    #206398
    testForfatter

    Ja danske bank højeste sats er lavere ind det du har idag.

    Luffe, du kan godt rende en masse banker på dørende men faktisk kan du få det meget billigere i Nordea. Grunde til at du ikke kan få den billigste sats at du betragtes som en risiko kunde. Du finansiere også din manglende styring af din egen økonomi på den mest tåbelige og dyreste måde. Så betal den kassekredit ud er den billigst og mest fornuftige løsning. At flytte fin få lille gæld for at spare et par procent vil aldrig kunne svare sig.

    https://www.mybanker.dk/sammenlign/daglig-oekonomi/loenkassekredit/

    Du kan jo gå i gang fra toppen men det ændre ikke noget.

    #206402
    luffe palsborgForfatter

    Ideen med en kassekredit er vel netop at bruge den ? og derfor er renten vigtig for mig.

    Jeg tænker på at skifte til enten coop bank eller finansnetbanken, de tilbyder renter lige omkring eller under 10 procent.

    Er det noget i kan anbefale her fra siden ?

    #206418
    MichaelForfatter

    En rentebesparelse på 7% svarer til en besparelse på knap 1400 kr. om året efter skat hvis kreditten er maxet ud konstant hvilket den vel næppe er. Den reelle besparelse må være en del mindre.

    En kassekredit kan være udmærket til enkelte træk i ny og næ, men hvis den bruges konstant som “ekstra penge" så er det vist kun banken der kan se fidusen.

    #206424
    luffe palsborgForfatter

    Ingen tvivl om at det er dyrt at have en kassekredit, men nu er det nu engang sådan for tiden, så hvis jeg kan sparer penge ved at skifte bank hvorfor så ikke gøre det ?

    #206428
    testForfatter

    Luffe der er jo ikke andet for at du kontakter bankerne. Listen har jeg linket til.

    Hvis nu du sparede 30.000 op kunne du jo køre med det som din kassekredit, men gør du bare banken glad.

    #206432
    AnonymForfatter

    Du har naturligvis ikke mulighed for at låne i noget, bil eller bolig, eller få nogle til at kautionerer for dig.
    I så fald ville du jo have haft mulighed for at optage et mindre lån, som du så kunne sætte ind på en anfordringskonto
    og så kun trække penge ud når der virkelig var brug for det.

    jeg går ud fra som givet, at du!! har præcis lige let ved at administrerer en sådan anfordringskonto som en kassekredit
    men det er selvsagt et individuelt råd, afhængig af hvor god den enkelte er til at administrerer en sådan anfordringskonto -hvor der alene står penge takket være et lån

    Man burde!! jo kunne knytte en sikkerhed, som nævnt ovenfor, til sin kassekredit og på den måde få en meget mindre rente — jeg sagde burde, ikke noget jeg ved noget om
    og igen, det havde forudsat at man kunne!! stille sikkerhed udover sin sædvanlige indtægt.

    #206448
    MichaelForfatter

    Luffe

    Hvis du ikke er klar over det så er rentesatsen et udtryk for bankens risiko. Jo højere rente desto højere risiko så hvis du har en økonomi under middel så må du også forvente renter under middel.

    Sådan er det i alle banker. Intet nyt under solen. Uanset hvilken bank du skifter til vil det bedste råd altid være: spar op og betal gælden af.

    #206452
    testForfatter

    Personligt har jeg aldrig forstået hvorfor folk der har brug for en kasse kredit ikke bare kan trække de 30.000 kr fra i deres hoved forstået på den måde at man spare 30.000 kr op og betragter det som nulpunktet på ens konto.

    Så er der sikkert nogen der vil himle op over at det er svært at spare 30000 kr op men suprise suprise de 30000kr på kasse krediten skal også betales tilbage med renter og rentes rente

    #206466
    luffe palsborgForfatter

    Det er ikke min privat økonomi jeg vil have til debat her, men derimod en debat om hvilken bank der er billigst med de produkter jeg ønsker.

    #206468
    testForfatter

    Luffe, det har du jo også gået svar på.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 53 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.