Skat Bikort?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94071
    AnonymForfatter

    Jeg har et fuldtidsjob hvor jeg bruger mit primære skattekort, nu har jeg fået et lille job ved siden af som kommer til at bruge mit bikort.

    Jeg har været inde på skat.dk for at se hvor biindtægten bliver indberette men det kan jeg ikke finde (skatte felt)?

    Og bliver min bi indtægt plusset med min alm indtægt så at jeg måske kan komme op og betale topskat?

    Håber der er nogen som kan hjælpe…..

    #203766
    testForfatter

    Det er din arbejdsgiver der selv henter skatte kortet. Du skal bare rette din forskudsopgørelsen så din indtægt passer. Du kan finde det hele hos skat.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789744

    #203770
    AnonymForfatter

    Så skal jeg rette det felt hvor min nuværende a indtægt står?
    Eks.

    Felt 13 250,000 (uden bi)
    Fejl 13 300,000 (A indkomst & Bi indkomst)

    #203778
    AnonymForfatter

    Uanset om du arbejder for en eller flere arbejdsgivere skal du selvfølgelig betale skat af din samlede indkomst, så du kan godt risikere at skulle betale topskat.

    Eneste mulighed du har for at imødegå dette er, at forskudsregistrere din samlede indtægt fra begge arbejdsgivere, hvilket du selv er inde på i dit eksempel.

    #203782
    testForfatter

    Bi indkomst og b indkomst er ikke det samme http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=44147&vId=0&lang=DA

    Hvis din ekstra indtægt er et alm lønnet arbejde hvor arbejdsgiveren trækker skat og ambi er det a indkomst. Så ja du skal rette din a inkomst så den passe til de nuværende forventning. Det burde være rubrik 10

    #203796
    AnonymForfatter

    Der er tale om 2 alm. job, hvor det ene er med mit a kort og det andet er med mig bikort..

    Så jeg lægger de 2 beløb sammen og retter tallet i rubrik 10..

    #203800
    testForfatter

    du kan lige checke forklaringen under de enkelte rubrikker men det mener jeg ja

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.