Gode råd

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • hans jørgen (3)Forfatter
    Indlæg
  • #94033
    hans jørgen (3)Forfatter

    Da jeg er blevet ,arbejdsløs for ca 3mrd siden, vil jeg gerne have nogle goderåd. Jeg er 42 år og har arbejdet som ufaglært og regner med, at blive nød til at uddanne mig for at komme i job igen !. Min kone er i job vi har et hus som cirka er 1000000 kr værd og skylder 400000 kr 4% fast rent 30år. og så har vi to billån på tilsammen 135000 3% 5 års løetid , vi har to citroen c1 som vi købte sidste år. af indlån har vi ca 300000 kr pga af arv + mindre kapitalpenion på 250000kr. de 300000 står i banken til 1% i rente . Gode råd modtages ang min Økonomi er der ting som i mener kunne gøres bedre ? mvh. Hj og god jul

    #203208
    AnonymForfatter

    Det er vel mest oplagt at betale billånet med indlånet. Jeg ved ikke hvad det koster at indfri det, men det er da en mulighed.

    Der hvor de fleste mennesker har bundet flest værdier er “human kapital". Kan du uddanne dig og få et nogenlunde vellønnet arbejde derefter, er der mange penge at hente i måske 20 år mere på arbejdsmarkedet. Du skulle nok kunne nå at spare et par millioner op inden pensionen.

    #203212
    Ole LaursenForfatter

    Hvis det kommer til at knibe med at få økonomien til at hænge sammen, så overvej at sælge den ene bil, måske til fordel for en scooter eller lignende.

    Uden at have regnet på det, kunne det måske betale sig at få oprettet en boligkredit så det forholdsvis stor indlån blev modregnet, samtidig med at midlerne stadig er likvide. Men det er muligt det er for dyrt i etableringsomkostninger.

    #203214
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det for råd du ønsker Hans Jørgen?

    Jeg ville som det første tage kontakt til jobformidlingen med henblik på omskoling etc.,
    ligesom jeg også ville tage kontakt til banken for at høre deres råd, idet de jo kender din økonomi til bunds.

    En anden spørger fra i dag oplyste, at han blev rendt på dørene med henblik på at få store indlån overført til bankudlånet etc. Har din bank ikke uopfordret foreslået dig det?

    Om du skal købe en scooter i stedet for den ene bil samt oprette en boligkredit er jo noget du selv skal beslutte evt. i samråd med din bank.

    #203224
    hans jørgen (3)Forfatter

    nej den bank jeg bruger har ikke prioritetslån ,

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.