Reserveret beløb på kontoen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93908
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et måske ret banalt spørgsmål.

    Jeg har et Visa/dankort uden en kassekredit tilknyttet.
    Jeg vil derfor gerne vide følgende:

    Lad os sige at jeg har 200 kr stående på kontoen.
    Jeg bestiller en vare på nettet til 400 kr der først vil blive leveret om et par måneder, og pengene derfor først trækkes når den bliver afsendt.
    Webshoppen reserverer de 400 kr på min konto som sikkerhed for betalingen (går jeg ud fra).

    Mit spørgsmål er så om min konto nu vil være overtrukket med 200 kr?

    #201512
    MichaelForfatter

    Webshoppen reserverer ikke noget beløb. Pengene trækkes når varen sendes og hvis kontoen så går i minus til den tid så er det en sag mellem dig og banken.

    #201516
    AnonymForfatter

    Ok. Er det så kun når det er kort som eksempelvis visa elektron? Eller sker det bare aldrig?

    #201518
    MichaelForfatter

    Køb på et Visa Electron kort medfører ganske rigtigt at et beløb bliver reserveret så derfor vil købet i dit eksempel blive afvist pga. manglende dækning.

    Men nu skrev du Visa/Dankort og så svarede jeg ud fra det i første omgang.

    #201520
    AnonymForfatter

    Ok. Tak for svaret.

    #201522
    AnonymForfatter

    Jeg må lige korrigere dig en anelse Michael. Selvom det er et Visa/Dankort, så sker der faktisk en reservation. Dvs. en trækningsret som firmaet sikre sig til senere brug, når varen afsendes. På den måde undgår firmaet bøvl med at kortet fx. er spærret i mellemtiden og de derfor ikke kan trække deres tilgodehavende, når varen sendes.

    Forskellen i forhold til fx Visa Electron, er blot at reservationen her, ikke har nogen praktisk betydning for saldoen og beløbet der er til rådighed på kontoen, da Visa/Dankort ikke har dæknings kontrol.

    Men i forhold til essensen i dit svar, har det ingen betydning. Faktum er at pengene først trækkes senere og det er først på dette tidspunkt at et evt. overtræk kan opstå. 🙂

    #201532
    HalliHalloForfatter

    Pm2903:

    Derfor er det bedst hvis du har en lille kassekredit tilknyttet din lønkonto, da du så nemmere kan undgå at komme i overtræk og ikke at skulle betale unødige rykkergebyrer m.v.

    #228704
    Random userForfatter

    Så hvis man har købt noget for et vist beløb og der står det er reserveret, hvad betyder det så når det står at det frigives en bestemt dato? Hvis man har købt visa electron? Er det man har købt så ikke ikke blevet købt alligevel selvom man har en kvittering?

    #228706
    testForfatter

    Beløbet er reserveret til denne enten udløber eller beløbet rentfaktisk bliver hævet.
    Datoen angiver den maksimale længde reserveringen kan opretholdes.

    Når der er en reservering på din konto betyder det at du har nogen har registeret dine kort oplysninger og lavet en reservering af et beløb,
    Ved nethandle er forretning først berettiget til at hæve pengene når de fakturere som bør være ved afsendelsen eller din afhentning.

    At der er en tidsforsinkelse mellem reserveringen og den faktiske hævning betyder ikke det samme som at du ikke har lavet et køb.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.