salg af pantebrev

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92662
    AnonymForfatter

    Hejsa.Jeg har et sælgerpantebrev pålydende 263.333 kr.som jeg meget gerne vil have solgt hvor kan jeg gøre det henne.Det er det eneste pantebrev der er i huset.Er der nogen der kan hjælpe mig. ??????

    #178846
    AnonymForfatter

    Prøv evt. Luxor Invest

    #178878
    AnonymForfatter

    Tak for hjælpen prøver imorgen.

    #178882
    AnonymForfatter

    Hejsa, hvad er er renten på sådan en pantebrev, og betaler vedkommende stabilt eller hvad. Siden du gerne vil af med det?

    #178886
    HalliHalloForfatter

    Ja, mon ikke debitor betaler, for ellers kan man jo ikke sælge sådan et pantebrev eller rettere vil blive kollossalt svært: Jeg ville i hvert fald ikke købe et nødlidende pantebrev.
    Og renten er vel omkring 2-3% højere end på realkreditobl.

    #178890
    AnonymForfatter

    Hejsa.Så vidt jeg kan se er renten 8,25% årligt.Og klart betaler vedkommende hver gang.Det er kun for at jeg har mistet for meget angående min pension og jeg bliver 70 år i år.Derfor vil jeg gerne sælge det pantebrev så jeg kan nyde mine ældre dage.

    #178892
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke meget forstand på det med pantebreve. Er der ikke nogle der lige kan forklare mig hvordan det hænger sammen. Vil det sige jeg kan købe pantebrevet, og så betyder det at vedkommende betaler til mig hver måned, både rente og afdrag eller hvordan?

    Dvs. at jeg kan få de 8,5 i rente. Den usikkerhed der så vil være ved det, er om vedkommende vil være i stand til at betale ydelserne hver måned. Men det er klart det er en meget mere usikker investering end obligationer. Men renten er så også cirka den dobbelte.

    #178894
    HalliHalloForfatter

    Frank:
    Pålydende rente er 8,25%, men hvis det er et absolut sikkert pantebrev, så kan den ældre dame, jo få en kurs noget over 100, så den effektive rente bliver langt mindre.

    Til damen: Hvorfor har du ikke kontaktet banken, der kan formidle kontakt til købere at pantebreve. Eller du kan selv tage direkte kontakt til flere af den slags firmaer.

    #178914
    AnonymForfatter

    Jeg vil lige fortælle at jeg har kontaktet min bank hvor pantebrevet ligger i depot de sørger for at alt går efter bogen .Men de køber ikke pantebreve og de har sagt at jeg kan gå på nettet og se efter firmaer som opkøber pantebreve,dette har jeg gjort og har da også snakket med flere men klart vil jeg sælge til højeste bud.En kurs på 100 har jeg aldrig tænkt på at jeg skulle have for det men klart vil jeg sælge til den der byder højst.

    #178920
    AnonymForfatter

    Hej Ann, som skrevet tidligere er du velkommen til at kontakte os for et kurstilbud info@bolig-laan.dk

    #195844
    AnonymForfatter

    Det kan du eventuelt sælge til mig !

    #195852
    testForfatter

    I gamle dage var kursen så vidt jeg husker et udtryk for usikkerheden. Husk at et sælger pantebrev er i toppen af belåningen. En typisk kurs var 80.

    #203804
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har et pantebrev på 500.000 kr som jeg gerne vil sælge , det er et rente og afdragsfrit pantebrev som falder til udbetaling om 9 år , dvs det er mig som skal betale renten / tage tabet nu , hvem kontakter jeg lige

    #203822
    AnonymForfatter

    Du skal på nettet søge efter Dansk Pantebrevsforening. Her kan du finde standardbetingelser for handel med pantebreve og en medlemsliste. Med den i hånden har du en oversigt over mulige købere af pantebrevet og kan så kontakte disse.

    På baggrund af oplysninger om pantebrevets restgæld og -løbetid samt terminsbetalingens interval og størrelse kan kursen på pantebrevet let beregnes – FORUDSAT, at man kender investors krav til effektiv rente af sin købspris for pantebrevet.

    Af betydning for fastsættelse af købers krav til renten er naturligvis det aktuelle renteniveau på købstidspunktet, pantebrevets prioritetsmæssige placering indenfor ejendommens realistiske vurderingspris samt oplysninger om debitors økonomiske forhold. En RKI-registrering af debitor eller en placering helt eller delvis udenfor ejendommens forventede salgspris, vil med sikkerhed føre til et større krav til købers effektive rente og dermed til en lavere salgskurs for pantebrevet.

    Som et eksempel kan oplyses, at den teoretiske købspris for dit pantebrev vil være ca. 212 tkr. (ca. kurs 42) hvis købers krav til effektive rente er 10% og ca. 322 tkr. (ca. kurs 64) hvis kravet til købers rente kun er 5%

    #203826
    thsvForfatter

    Ved min første ejendomshandel i 1984 var kursen på sælgerpantebrevet såmænd kun kurs 60 grundet usikkerheden over de 80% belåning. Ved handel i 1999 var sælgerpantebrevet i høj kurs mener det var kurs 98, da fordelen ved indfrielse for sælger var yderst beskeden, og det reelt var et banklån, der var alternativet. Om kursen har været nær de 80, som test nævner har jeg ikke kendskab til. Mange sælgere i 1986-87 brændte for øvrigt fingrene på deres sælgerpantebreve grundet de faldende priser under kartoffelkuren.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.