Fjordbank Mors renter ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Keld (2)Forfatter
    Indlæg
  • #92171
    Keld (2)Forfatter

    Er der nogen der ved om man får renter indtil konkursdatoen, det drejer sig om højrentekonto med 3 års binding ? og er ens indestående til fri disposition uden at betale “straf renter" ?

    #172052
    AnonymForfatter

    2. Sådan dækker Indskydergaranti-fonden samt eksempler på dækning
    Indskydergaranti-fondens dækning udgør pr. 1. oktober 2010 100.000 euro (ca. 745.000 kr.) pr. kunde pr. institut (se note 1). Ved opgørelsen medtages ikke-tilskrevne renter til og med datoen for pengeinstituttets konkurs. Dækningen gælder for alle former for almindelige indlån, f.eks. lønkonto, budgetkonto, opsparingskonto med og uden opsigelse og aftaleindskud (indskud for en bestemt periode). En række konti dækkes herudover med 100%, se punkt ”3. Konti som dækkes 100% af Indskydergaranti-fonden”.

    Jeg er selv i samme situation og ringer til dem på mandag . Man burde ikke blive straffet med dekort , når det er dem som lukker . Vi blir klogere på mandag . Klassisk at sådan noget sker en fredag eftermiddag og så er der bare lukket og slukket indtil mandag morgen . Men rart at vide at man er dækket , det er jo det vigtigste til at starte med .

    #172072
    Keld (2)Forfatter

    Mange tak for dit svar, jeg har også læst det på samme måde. Godt man er dækket ,men skidt for medarbejdere og hele samfundet på Mors. Mht. til en evt. dekort, må vi da håbe at vi bliver holdt skadesløse. Jeg tror der er rigtig mange der gerne vil høre om du kommer igennem til banken imorgen.

    #172076
    AnonymForfatter

    Kontoen fortsætter uændret, når Finansiel Stabilitet overtager banken i dag. Det samme sker, når en anden bank (læs Spar Nord) overtager banken om et par måneder.

    Derfor; I vil intet kunne mærke ved overgangen til FS, og der er derfor ingen grund til at gå i panik.

    #172084
    Keld (2)Forfatter

    Efter overgangen til FS, vil det så være til samme rentesats 3,5% ?

    #172090
    thsvForfatter

    Sydbank fortsatte ihvertfald vores trelleborg-renter efter overtagelsen, og tilbød osse selv fede renter i foråret 2009 til nye låste opsparinger.

    Om Fjordbanks høje rente fortsætter, må du læse om i dit opsparingsdokument, men mon ikke du er sikret 3,5% i 3 år, det er jo ikke en unormal høj rente, blot lidt over markedets gennemsnit på mybanker op til krakket.

    #172094
    HalliHalloForfatter

    Ja, det var fine renter på det tidspunkt, men den høje rente gjaldt vist kun året ud eller sådan nogen, hvorefter renten blev sat drastisk ned ned noget der ikke er værd at nævne. Min konto blev i hvert fald hurtigt lukket igen.

    Nu er der oprettet 8-10 tråde vedr. denne lille ligegyldige bank på Mors, helt fantastisk, at selv et lille spørgsmål giver anledning til en ny tråd, men er måske for at gøre Web-sitet mere overskuelig……..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.