Amagerbanken er krakket

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 41 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91817
    AnonymForfatter

    så skete det alligevel som spået…

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2330804.ece

    Danmarks måske mest omdiskuterede bank er gået konkurs. Hele egenkapitalen er tabt.

    #167390
    Michael01Forfatter

    Det vidste vi jo godt ville ske 🙂

    #167392
    AnonymForfatter

    Hvordan fungerer det så, når man har et forholdsvis stort pengebeløb stående, dog under 300.000 kr. Er man stadig sikret?

    #167394
    AnonymForfatter

    Ja, så skete det uundgåelige! Jeg har gennem snart 2 år pepeget det uundgåelige i et krak for Amagerbanken og EIK Bank.

    Med over 50% i ejendomskunder, kunne det ikke gå anderledes!

    Fjolser som Halli Hallo har ellers hårdnakket kritiseret mig på dette punkt, men nu må selv Halli Hallo erkende, at hans aktier er tabt!

    En af de næste banker der krakker vil være Århus Lokalbank. Banken har en uforsvarlig høj udlånsgearing og lige som Amagerbanken og Forstædernes bank, er man meget skævt eksponeret mod enkeltbrancer. For Århus Lokalbanks vedkommende landbrug og ejendomme!

    #167396
    AnonymForfatter

    Ja du er, dine penge er sikret op til 100.000 euro, ca. kr. 750.000.

    #167398
    AnonymForfatter

    Hvad så nu..?? Jeg har en gammel gæld til amagerbanken små 45000 kr. Jeg bliver jævnligt kontaktet af et inkassofirma omkring dette med forskellige tilbud om afbetaling?

    Skylder jeg nu stadig disse penge eller??

    #167400
    AnonymForfatter

    Reelt er alle indskud vel dækket? da banken vel ikke er krakket som sådan (gået fallit), men er overtaget til 0,- af finansiel stabilitet og kører videre derunder?

    #167404
    AnonymForfatter

    Jo modsat andre banker, så er Amagerbanken rent faktisk krakket – og der VIL være kunder og kreditorer der taber penge på Amagerbanken.

    Hele aktiekapitalen er tabt!
    Indskydere taber indskud ud over 750.000 kr.!
    Store dele af den ansvarlig lånekapital vil være tabt!

    #167406
    AnonymForfatter

    Puha, mange tak for svar! Nu kan jeg sove nogenlunde i nat.

    #167408
    AnonymForfatter

    Hej kære kloge hoveder,

    Jeg håber, at I – på denne højhellige søndag – kan være behjælpelige med følgende spørgsmål. Jeg er desværre kunde i AB og nok MEGET mildt ramt ift. andre kunder.

    Jeg har en kassekredit på 20.000 kr., som er fuldt udnyttet hver måned (pt. står der -10.000 kr.). En opsparing på 26.000 (står på en almindelig konto, så de kan umiddelbart hæves – under normale omstændigheder – uden problemer).

    Jeg er lidt nervøs, da jeg er højgravid og har sat disse penge til side til den lille ny (indskud til ny bil og udstyr til barnet). Når jeg har kreditten, kan jeg så godt gå i banken i morgen og hæve pengene på den anden konto – står og skal afhente en barnevogn :-S. Eller vil de indefryse denne del af pengene, således jeg kun kan tilgå beløbet EFTER kreditten er dækket?

    Håber det giver mening og at I kan hjælpe med svar (alle de officielle hjemmesider er ramt er voldsom trafik lige nu).

    #167410
    AnonymForfatter

    Hvad ministeren har udtalt “Konkret vil indskyderne få dækket nettoindskud (indskud minus lån i banken) op til et beløb svarende til knap 750.000 kroner."

    http://www.bt.dk/danmark/brian-mikkelsen-lover-hjaelp-til-bankkunder

    dvs. du kan kun hæve forskellen mellem din opsparing og din gæld modregnes 🙁

    #167412
    AnonymForfatter

    Ja, dit engagement er helt almindeligt og i småtingsafdelingen.

    I morgen er du kunde i Amagerbanken, som vil være et datterselskab under finansiel stabilitet.

    Dine lille kassekredit kører videre, lige som du kan hæve opsparingen (fordi den er under 750.000 kr).

    Om noge måneder vil Amagerbankens privatkunder blive solgt videre til en ny bank – et godt bud på en køber bank kunne være: Spar Nord Bank, Sydbank, Nykreditbank eller Nordea Bank Danmark.

    Det er helt minimalt hvad du vil opleve af ændringer.

    #167414
    AnonymForfatter

    er der ingen som kan svare mig på mit ovenstående spørgsmål?? Har gammel gæld til AB 45000 inkassefirma indover. Er min gæld så væk nu eller???

    #167416
    AnonymForfatter

    Det er ikke korrekt!

    Det ville have været sådan, hvis der var tale om afvikling ved konkurs!

    Det er der ikke!

    Amagerbanken afvikles gennem Finansiel Stabilitet – dvs. de fleste kunder vil opleve at banken kører videre i morgen.

    De kunder, der er netto har en opsparing over 750.000 kr vil opleve at de kun kan disponere over del af nettoformuen, som ligger under 750.000. Resten vil blive efterladt i konkursboet, hvor de kan gøre krav som simple kreditorer. I praksis vil pengene være tabt!

    #167418
    Michael01Forfatter

    Det edr er mange der sætter spørgsmålstegn ved, hvordan kan interne forhold ændre sig på 3 måneder ???

    De har åbenbart haft 3 – 4 vurderings firmaer, som har vurderet alle sikkerhederne væsentligt lavere

    Men tab i 4 kvartal på over 3 milliarder !!!

    Ree, som har tabt over 800 millioner og alle andre aktionærer må føle sig snydt ……….

    Og staten, som har tabt over 13 milliarder på garantier for obligationslån samt over 1 milliard i hybridkapital

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.