konvertering af rentegarantilån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91600
    AnonymForfatter

    vi har et rentegarantilån på max5%, 30år, restgæld 1,2 mil. Hvornår er det en fordel at konvertere sådan et lån,havde tænkt på 4% obligationslån,men jeg kan ikke finde nogle anbefalinger til denne type lån,eller er der ikke bedre alternativer?

    #163754
    thsvForfatter

    Hvilken fondskode er det lån?

    Hvorfor har i optaget et hybridlån, der ikke giver konverteringsgevinst ved stigende rente, og som er dyrere end F1-lånet?

    #163758
    AnonymForfatter

    Sikkert fordi det er et fantastisk lån. Ultra lav rente. pt. omkring 1,3%, samtidig med et loft på 5%. ja du mister konverteringsgevinsten på et fastforrentet lån, men lige nu sparer du rigtig mange penge i forhold til de fastforrentede.

    #163770
    AnonymForfatter

    fondskoden er 0471771
    Denne type lån var populære da vi oprettede det i 2006

    #163772
    AnonymForfatter

    Dit lån er et boligxlån i totalkredit med et renteloft på 5%
    Det er et lån du ikke engang kan få idag. Her efter krisen, kan du max få 10 års renteloft, og derefter får man så fastsat et nyt loft de næste 10 år.
    Jeg ville ønske jeg havde dit lån. Du har mange fordele. Du har loft på renten, og samtidig har du en ultra lav rente som lige nu ligger lidt under F1 renten. Det skyldes at din rente fastsættes 2 gange om året mens F1 renten fastsættes 1 gang om året.
    Ulempen ved dit lån er du ikke har fordelen ved at kunne score en kursgevinst ved at omlægge fra lav til høj rente og derefter tilbage når renten falder. Dette er dog rent spekulativt, da ingen jo ved om renten falder senere.
    Hvis jeg var dig ville jeg knappe en rødvin op og nyde livet, der er mange der er misundelige på dit lån.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.