Hvordan opnås maksimal kredit på Mastercard

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91265
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kan hjælpe med en afklaring på hvilken dag på måneden man skal foretage køb på sit Mastercard for at opnå den maksimale rentefri kredit på 42 dage? Jeg kan oplyse at det er et DJØF Mastercard via Lån & Spar Bank?

    Jeg har forsøgt at google det uden held og er i tvivl da jeg ikke kan finde de kortbetingelser som jeg oprindeligt må have fået udleveret.

    På forhånd tak.

    #157952
    onkelForfatter

    Det normale skifte er ved den 20. i mdr. – dette skyldes at det passer med den dag der senest skal indberettes til BS – jeg kender dog ikke Lån og Spars vilkår, men det ville undre mig hvis det var anderledes end andre steder….

    Onkel

    #157956
    AnonymForfatter

    Hej Onkel, tak for dit svar. det var umiddelbat også min fornemmelse, men jeg kunne ikke huske hvor jeg havde det fra.

    Tak for hjælpen!

    #157958
    testForfatter

    hvis du venter 10 dage med at købe det ønsker dig kan du faktisk få 10 dages mere kredit. Tillad mig at råde dig til ikke at tror at dine evt. økonomisk problemer kan løses med en forlængelse af din kredittid. Det er kun en meget korsigtet afhjælpning af noget der kun kan løse ved at bringe balance i forholdet mellem indtægter og udgifter.

    #157974
    AnonymForfatter

    Tak for det velmente råd, men der er skam fin balance. Jeg synes dog at man er godt tosset hvis man ikke udnytter muligheden for at finansiere sig med en gratis løbende kredit når nu muligheden er der, og det kræver at man rammer den rigtige dag. Jeg forstår dog ikke helt hvordan man får 10 dage ekstra ved at vente, men vil gerne have det forklaret.

    #157976
    AnonymForfatter

    Hvis DJØF har samme aftale med dem som IDA, så det er et lic mastercard så er det 8. sidste bankdag (det er ofte ca den 20, men kan være en del mindre hvis man rammer nogen helligdage) kontoen opgøres og en eventuel PBS opkrævning afsendes.

    #157978
    testForfatter

    nu vel nu er du jo så meget bedre ind dem jeg har oplevet der falder i den der fælde med at opbygge et overforbrug baseret på kredit. held og lykke med det.

    min morfar sagde altid at man ikke kunne være bekendt at gå i skomagerens sko og at det var skomagerens ind til de var betalt.

    #157980
    AnonymForfatter

    Hej Kresten, tak for dit indlæg. Du har helt ret, det er et LIC Mastercard. Hvis jeg forstår dig ret så ville det i denne måned være d. 20/7, der var den dag, der gav længst kredit, da den efterfølges af 21,22,23,26,27,28,29,30 i alt 8 bankdage. Er det korrekt forstået? Jeg er lidt i tvivl da d. 21 jo egentlig er den 8. sidste bankdag hvis selve dagen medregnes.

    #157982
    AnonymForfatter

    Godt spørgsmål, at dømme efter oversigten på lsb.dk på mit startede sidste periode f.eks 21/6, det er så også 8nd sidste bankdag i juni, 21,22,23,24,25,28,29,30.
    Den forrige periode sluttede så også den 21, så det er svært at se hvad vej det går med en transaktion samme dag.

    #157986
    AnonymForfatter

    Hej Test, om jeg er bedre end dem du har oplevet skal jeg ikke kunne sige noget om, men det er jo i bund og grund et spørgsmål om at have en pengestrøm der på et løbende år (det er den periode jeg bruger, men andre kan være lige så gode) ender med et overskud. Dette kan opnås på mange måder jeg søger bare at optimere det når det kan lade sig gøre med en fornuftig indsats.

    Med hensyn til din morfars holdning er jeg ikke helt enig da jeg synes at det er længe at vente 30 år (nu kun 28 år) med at tage mit hus i brug selv om jeg skylder penge for det. Fidusen er i mine øjne at servicere sin gæld tilstrækkeligt til at undgå teknisk insolvens da dette jo, de fleste bekendt, fører til insolvens i tilfælde af man er tvunget til at realisere sine aktiver. Ikke noget, der kan anbefales.

    #157988
    AnonymForfatter

    Hej Kresten, tak for den ekstra research. Jeg vil i så fald mene at d. 22 er et sikkert bet og tage dette med i mine overvejelser.

    #158002
    testForfatter

    sammen ligningen mellem bolig lån og forbrugslån er lettere tåbelig.

    men du kan som andre er er på vej ud i bundløs gæld ikke se noget problem i det.

    i stedet for at jage en rentefri kredit sku du hellere se på hvad du bruger dine penge til. Der kan du med en brøkdel af den samme energi spare langt mere. For at opnå din kredit kan du kun handel steder der tager det mastercard men det er jo ikke der de gode tilbud er.

    held og lykke

    #158008
    AnonymForfatter

    Hej Test, jeg synes at din tone er lidt kedelig og fordømmende, særligt da du ikke har kendskab til situationens detaljer. Et kreditkort kan anvendes til andet end fobrugsgæld da man, hold nu fast, kan indfri gælden inden der trækkes renter. Dermed har man haft, og kan løbende have, 30.000 kr til rådighed gratis imens frie midler enten kan reducere størrelsen på en boligkredit eller trække renter på en indlånskonto.

    Din betragting omkring hvorvidt man kan opnå de gode tilbud på et Mastercard er helt væk, og bærer tydeligt præg af at du kun bruger nettet til at deltage i debatter hvor du kan komme af med din galde og ikke har fået øjnene op for de mange hjemmesider, hvor man kan sparer mindst 25% i forhold til den normale detailhandel.

    Jeg håber og tror at dine råd er velmente, men i denne situation er de ikke brugbare og forekommer forudindtagede og som nævnt fordømmende.

    #158010
    testForfatter

    ja men da i lig måde.

    nu har jeg faktisk været net bruger før det der var noget der hed www (det grafisk interface vi alle kender i dag) og jeg handler rigtigt meget på nettet. Jeg bruger aldrig mastercard til det da både gebyret og valutakursen er dårligere ind mit visa kort.

    men nok om det vi ser dig nok i lån på trods af RKI forummet snart. 🙂 for det er da tydeligt at du stikker dig selv blår i øjnene.

    #158012
    AnonymForfatter

    Denne debat kommer vist ikke nogen steder så lad os slutte den her. Du skal have lov at blive i din tro omkring min private økonomi hvad den end bibringer dig. Så vil jeg i fred og ro fortsætte med at optimere min økonomi med de midler, der er tilgængelige.

    Tak for dine input, der forhåbentlig kan komme andre eventuelle læsere til gavn.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.