Lånetyper

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Bo Jakobsen (2)Forfatter
    Indlæg
  • #91263
    Bo Jakobsen (2)Forfatter

    Min kone og jeg er ved at have skrevet slutseddel på et rækkehus til 1,6 mil. Der foreligger en større renovering af ejendommen som vi gerne skulle have finansieret af vores bank. Dette beløber sig til ca. 600.000 og giver samtidig ejendommen to ekstra børneværelser og et lille toilet, i alt knapt 50 m2 ekstra, samt en gennemrenovering af hele huset.

    Det samlede lånebeløb vil ligge omkring de 2,2 mil. for køb og renovering. Vores bank vil finansiere de 2 mil med bolig og kreditforeningslån og de sidste 200.000 finansieret med et forbrugslån og dermed en væsenlig højere rente. Banken begrunder deres forslag med at der ikke er sikkerhed nok i den endelige ejendomsværdi.

    Vi mener at det er realistisk at få 2,2 mil for et gennemrenoveret rækkehus på 116 m2 med stor kælder, god beliggenhed i roligt villakvarter i en Københavnerforstad.

    Hvad mener i? og hvordan ville i finansiere et sådan projekt?

    #157864
    testForfatter

    at der kun er en mulighed hvis du ikke kan acceptere bankens forslag og det er at spørge en anden bank eller et realkredit institut direkte. hvorvidt din eller bankens mening er rigtigt er i grunden underordnet da det er banken som bestemmer.

    man kan naturligvis opleve at f.eks. brf og rd vurdere et hus forskelliget. Det ved jeg af egen erfaring. BRF ville kun låne mig et mindre beløb og det var betinget at en planlagt ombygning blev gennemført mens RD ville låne mig mere og helt uden betingelser

    #157964
    thsvForfatter

    Bankens problem er nok, at en del af renoveringen egentligt er vedligeholdelse, og en renovering til 600.000 kr forøger jo ikke nødvendigvis husets værdi med mere end 400.000 kr.

    Når projektet er færdigt kan I jo få en vurdering af en ejendomsmægler på husets værdi, f.eks. i forbindelse med en omlægning af realkreditlånet.

    Hvilken bank har I nu?

    Jeg ville nok prøve nogle af de banker der tilbyder billige boligprioriteter over de 80%, såsom Nordea, BRF bank og Nykredit bank.

    Jeg ville umiddelbart tro, at Nordea kunne tilbyde de ekstra 600.000 til renoveringen på samme vilkår som deres boligkøbsprioritet til 4,75% i var. rente.

    Når projektet så er til ende bragt om et par år, kan huset jo genvurderes, og måske kan hele lånebehovet til den tid rummes som realkreditlån.

    held og lykke med projektet.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.