Salg af aktier er ikke strakssalg?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89051
    AnonymForfatter

    Når jeg sælger mine aktier som bliver “administreret i Jyske bank går der ofte nogle dagen inden de bliver solgt, eller i hvert fald til jeg får mine penge. Er det ikke muligt at afvikle salg og køb hurtigere end det?

    #129650
    KrisserForfatter

    Der er altid tre valørdage på fondshandler.

    #129652
    AnonymForfatter

    Men når jeg sælger er det vel til den pris når jeg sælger og ikke til den pris 3 dage efter?

    Også når jeg køber?

    #129656
    KrisserForfatter

    Ja. Prisen på aktien ændrer sig ikke efter handlen er gået. Det er kun bogføringen der er tre dages forsinkelse på.

    #129670
    AnonymForfatter

    Så må man også huske på ,at hvis man handler efter lukkekurs er der Banken der styrer kursen.
    Husk alså at kigge rigtig igennem før du handler , fordi det er jo næsten altid forskel mellem kursen før og efter lukketid.
    “mit råd , lad være med at prøve den straks handel …du får ikke meget ud af det."
    Man skal være rigtig rigtig heldig .
    Det eneste der vinder i forretningen er din bank som får altid 0.1% ud af salg eller køb.
    Marked et ustabil og kan gå galt,og så mister du mange penge.

    Det skulle fortælle ham det “Krisser".

    #129692
    AnonymForfatter

    Hej trådstarter:
    Krisser forklarer dit spørgsmål meget godt – jeg tilalder mig lige at skrive et svar til “Not easy".

    Hej Not easy

    Lige lidt fakta omkring en strakshandel:

    Når du handler til en strakshandel inden for børsens åbningstid får du stillet en pris af banken.
    Denne pris er den samme uanset hvilken bank du måtte vælge at handle i – det står ui reglerne for “God skik". Men hvad sker der så med papirerne?
    En bank går ikke ud og køber sælger 10 stk. Carlsberg aktier bare fordi du har lyst til at handle dem. Du handler med bankens egen beholdning af denne aktie. Skulle kursen stige efterfølgende før banken vælger at handle tjener banken penge, skulle det modsatte ske taber banken penge. Sådan er spillets regler…

    Når du handler til en strakshandel inden for børsens åbningstid får ligeledes stillet en pris af banken. Denne er dog ikke afhængig af den “nuværende kurs" da denne ikke er eksisterende udenfor børsens åbningstid. Du køber/sælger derfor “bare" en vare til en aftalt pris mellem dig og din bank.
    Skulle kursen stige efterfølgende før banken vælger at handle tjener banken penge, skulle det modsatte ske taber banken penge. Sådan er spillets regler…

    At der sidder nogen og tjener penge på det vil der altid være – der er også nogen der taber og sådan vil det også altid være.
    At handle til en strakshandel betyder at du handler til den pris banken stiller. Hvis du vil handle til en ren børskurs skal du lave en såkaldt børshandel – men med denne kender du ikke prisen for din solgte vare.

    /Michael

    #230760
    Lena knudsenForfatter

    Jeg vil sælge mine aktier i jysk sparekasse. Kan banken bare bestemme at pengene fra salg skal indsættes på kapitalpension?

    #230762
    KrisserForfatter

    Hvis pengene står på et kapitalpensionsdepot, skal provenuet indsætter på kapitalpensionen.

    #230764
    KrisserForfatter

    Der skulle naturligvis have stået ‘Hvis aktierne står på et kapitalpensionsdepot…’

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.