Forsikringer

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #220524
    ABDForfatter

    Nej virkeligt Michael hvilket indsigt…….. Hvis du nu lige hoppede ned fra hesten og læste hvad tråden drejer sig om.

    Mit skriv vedr. rabat var en kommentar til test’ indlæg. Selvfølgelig er det bundlinjen som er vigtigst hvor ser du jeg postulere det modsatte? Jeg skriver blot at jeg har oplevet at man ved personlig kontakt kan opnå en rabat ift. den pris selskabernes egne hjemmesider angiver, hvilket igen er årsagen til at jeg foretrækker den personlige kontakt. Måske du skulle holde dig til hvad der oprindeligt blev spurgt om i stedet for at dreje debatten over på alt muligt irrelevant og i øvrigt selvfølgelige betragtninger.

    Det er fint du deltager i debatten, men hold dig til emnet og lad være med at tillægge andre holdninger som de ikke har. I modsat fald er du velkommen til at starte en anden tråd med generelle forsikringsråd for dummies.

    #220526
    ABDForfatter

    Åh nej Hammer. Var der nogen som korrigerede din kæreste. Det kan vi sandeligt ikke have. Så er det godt du kan skrible tre linjers usammenhængende sviner sammen. Du en helt!

    #220534
    testForfatter

    Tjo enu en af de tråde hvor der hverken ønske information eller debat.

    Men på trods af at abd virkeligt er en ørn til at forhandle forsikring med sælgerne er man alligevel i tvivl om noget så simpelt pkt 1.

    Der er jo ku at sige at du ved best og held og lykke.

    Kun at sige at jeg som sælger altid elsker når jeg kan komme til bordet. Det er der jeg kan bruge mine værktøjer til at overbevise kunden om at købe mere. Jo og rabat er et værktøj ikke til at sænke prisen men til at få kunden til at købe. Det er mange år siden at jeg første gang længde ekstra på prisen for at kunne gi mere i rabat. Jo den køber var også overbevist om at han var god til at forhandle.

    Held og lykke

    #220536
    ABDForfatter

    Jeg har aldrig besiddet fast ejendom derfor fandt jeg det relevant at spørge ind til. Der kunne være nogle specielle forhold omkring risikoovergang eller andre særregler som jeg ikke var bekendt med. Det var måske set i bakspejlet et åbenlyst spørgsmål og det har jeg så lært nu at nogen har usædvanligt ondt i røven over.

    Selvfølgelig vil jeg gerne have debat i en tråd men alt for ofte sker der, lige som her, det at diverse debattører bliver overivrige og vælter ud med alt muligt information som er helt irrelevant ift. emnet og støjer så meget at den oprindelige problemstilling drukner.

    Enig i at enhver sælgerkontakt medføre risiko for uønsket mersalg, men der må man jo så blot gøre sit hjemmearbejde og have lidt backbone.

    #220538
    testForfatter

    vedr risiko det er klart at risikoen som hoved regel altid vil overgå til dig når du overtaget ejendomsretten altså ved køb.

    E.g. henter du en bil ved en bilforhandler skal forsikringegebæringen være sendt til det selskab du har valgt når du køre der fra. Men betaling sker så mod opkrævning.

    Tilsvarende for dit hus vil dine forsikringer skulle være aftalt og begæring sendt på overtagelse dagen. Det kun hvis dem der bygger huset for dig har valgt at lade den dække længere. Derfor er og var min kommentar til dette punkt spørg byggefirmaet.

    vedr din ide med personlig møder vil jeg som sagt fraråde det som værktøj. Skab dit overblik via et regne ark. Sådan gør jeg. Brug forsikringsportaler til at pejle dig ind.

    Det kan ofte ikke betal sig at sprede sine forsikringer over flere selskaber og du har sikkert både familie og bil forsikring idag. Undtagelse der bekræfter reglen for mig er så special forsikringer som f.eks. den jeg har på min båd.

    Når du så har valgt dem du mener ser best ud ud fra din forundersøgelse ville jeg vælge skriftlige tilbud og en telefon samtale med spørgsmål svar.

    Typiske triks er overforsikring. Tegner du en forsikring der dækker for 1 million i forbindelse med brand tror mange at du pr automatik har en mill. Nej det skal godt gøres at du har haft indbo for den sum. Husk også at køkken skabe f.eks. ikke er indbo men en del af huset.

    Læs faktisk policen. se på selvrisiko versus dækning. se på dine behov

    jeg har f-eks.- valgt en udvidet elektronik dækning som Michael fraråder da det hos mit selskab koster virkeligt lidt og faktisk dækker ungers MacBook næste lige så godt som en forsikring ved fona der var alternativet. Har givet en bytter allerede. men det er jo så ikke en husforsikiring.

    Slutteligt ta din bank, forsikrings og pensions pakke op til eftersyn hvert år.

    Det er mit klar indtryk at personlig møder med forsikringen er noget der høre fortiden til. Det er dyrt. Personligt mener jeg heller ikke det er den bedste form for mig som forbruger.

    #221106
    HasselForfatter

    Lige et par korte kommentarer til en lang debat.

    1) Husk at prissammenligningsportaler kun sjældent medtager de små specialselskaber, som du måske kan blive kunde igennem via din fagforening eller som barn af en af deres kunder. Det kunne være Popermo, Tjm-Forsikring, LB eller lignende.

    2) Der blev nævnt, at husforsikringer kun prissættes ud fra selve huset og ikke ud fra de personer, der bor i det. Det er ikke tilfældet alle steder. Hos nogle selskaber bruges beboernes alder og antal personer også som en parameter. F.eks. er huse, hvor der bor 2 eller flere statistisk set bedre vedligeholdt end huse, hvor der kun bor 1 person. Derfor kan forsikringen nogle gange være billigere, når der bor mere end 1.

    #221124
    testForfatter
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.