Konvertering af kapitalpension til aldersopsparing – for os pensionister

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #206634
    AnonymForfatter

    Thsv

    Hallo siger jeg bare, du er jo temmelig nederdrægtig og sikkert med en tilsvarende lav IQ.

    Jeg har jeg ikke læst den tråd, der henvises til, men når jeg har læst HHs andre svar virker de da ikke til at være dårligere end andres, snarere tværtimod.

    Det kan tilføjes, at jeg selv er bankansat, så jeg ved da lidt om hvad jeg taler om.

    På mit arbejde sidder vi undertiden og laver sjov med spørgsmålene, da nogen af os syntes at de fleste er meget forsimplede, spørgsmål som vi ikke engang får stillet som ansatte. Ofte ses det at der spørges om det samme uge efter uge, måned efter måned osv., hvilket selvfølgelig
    forekommer påfaldende.

    Jeg ved det ikke, men måske det er det samme som HH ironisk gør opmærksom på i nogle indlæg, hvorefter han bliver kanøflet på en yderst grov facon.

    Jeg prøver at stille mit spørgsmål igen her: Hvordan er det egentlig man bærer sig ad med at hente egne og andres gamle svar frem igen?

    Der må da være bare et kvikt hovedet herinde?

    Med venlig hilsen

    Connie

    #206670
    HalliHalloForfatter

    Hej Connie

    Jeg er ked af du føler dig så dårligt behandlet, men der er desværre nogle ondsindede skribenter herinde, der rakker mig ned uafladeligt.

    Jeg håber dog, at Niels Rasmussen vil besvare spørgsmålet, og at en anden kan svare på hvordan man genkalder gamle svar.

    Jeg har i øvrigt stillet spørgsmålet før, men der var ingen brugbare hjælp at hente, kun at det var mig der ikke kunne finde ud af det.

    Men når der er flere millioner brugere herinde, så forstår jeg ikke at der ikke bare er en der kan hjælpe?

    Måske administrationen hos Mybanker selv kan forklare opbygningen af “debatten", for et forum uden at man kan lede i gamle svar lader efter min opfattelse meget tilbage at ønske.

    #207308
    HalliHalloForfatter

    Hej Niels Rasmussen, du skrev således for nogen tid siden:

    Niels Rasmussen skrev:

    “Vedrørende det der med TV-licens da skrev jeg følgende:
    “Hvis udbetalingen fra en supplerende pension stiger med 474 kr. fra 19.100 kr. til 19.574 kr. da
    ændres modelpersonens personlige pensionsprocent fra 100% til 99% og modelpersonen mister
    retten til nedsat medielicens, 1.218 kr. og han/hun får nedsat sin varmehjælp og eventuelle
    helbredstillæg." (citat slut )"

    Jeg har spurgt dig før om dokumention for ovennænvte citat, men har ikke hørt fra dig.

    Det undrer mig, da jeg kan se at du har brugt rigtig megen tid på at besvare mine og andres øvrige spørgsmål, og det tilsynelandende har din store interesse.

    Måske høre vi fra dig denne gang?

    #207394
    AnonymForfatter

    Har lige et spørgsmå. Kan jeg konvertere min ratepension til en aldersopsparing? Jeg regner med at gå på pension indenfor 5 år og har ellers kun folkepension, lidt ATP og en mindre pension fra arbejde. Ratepensionen er ikke særlig stor, bliver nok under 400.000 når udbetalinger kan begynde.

    #207580
    HalliHalloForfatter

    Alli, jeg ser lige at du mangler svar på dit spørgsmål, ligesom jeg desværre stadig venter det fra trådstarter, Niels Rasmussen fra Hjørring.

    Kortfattet svar, du kan ikke konvertere en ratepension til en aldersopsparing. Den må du enten tilbagekøbe eller få udbetalt i rater over mellem 10-20 år alt efter ønske.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.