Andelslån vs andelskredit ved samme rente??

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #168028
    AnonymForfatter

    Jeg kan også nævne i denne forbindelse at jeg ikke i første omgang havde undersøgt mulighederne i DB, som er min nuværende bank, fordi jeg synes jeg har fået mega dårlig service i den filial jeg er i. Den eneste grund til at jeg ikke skiftede bank var, at jeg vidste at jeg skulle købe bolig inden for overskuelig fremtid og at det ville være lidt træls at skifte mere end en gang.

    Dem jeg har snakket med fra danske bank er fra en anden filial – jeg var virkelig tilfreds med deres rådgivning, hvilket jeg fortalte dem – samtidig med at jeg også fortalte hvorfor jeg havde været utilfreds med min gamle filial.
    Det har for mig i høj grad været vigtigt med en god service fra en bankmand (m/k) man føler har styr på det de taler om.

    Og det med forsikringer/pension er også noget der er blevet bragt op hos både nykredit og danske bank. Mine forsikringer kan de dog ikke give et bedre tilbud på end det jeg allerede har hos LB og pension vil de gerne tale om på et senere tidspunkt, men det er ikke noget der ligger som et krav for at kunne få lånet.

    #168030
    AndersSWBForfatter

    Mange tak for svarene!:)
    Det giver mig lidt ekstra tiltro til at de er til at forhandle med. Snakkede godt nok med Nykredit i dag, hvor “rådgiveren" jeg havde i røret fortalte mig, at deres rente på 5,35% var fast og ikke til forhandling. Dette selvom jeg fortalte, jeg havde fået et godt tilbud fra lån og spar som havde en gennemsnitsrente på 4,96% (80/20 lån).
    Det hjælper nok at snakke med dem personligt nede i banken, men hold da op det er ved at blive et større projekt!

    #168036
    AnonymForfatter

    Ja, det næsten samme historie for mig.

    Nykredit har ret i deres rente ikke er til at forhandle, men finde en anden rådgiver hos dem, så kan det være det går. Kan ikke understrege nok hvor vigtigt der er at få fat i den rigtige rådgiver, nærmest vigtigere ende hvilken bank det er.

    Jeg har selv forsikring i Rune (samme er under LB), så Db og Nykredit kunne ikke match det. Pension har jeg dog hos DB.

    #168038
    AnonymForfatter

    ja, jeg er helt enig i at det er et større projekt! Men jeg kan alligevel kun anbefale at bruge tiden på at tage rundt og snakke med de forskellige bankrådgivere. Det er jo lidt tilfældigt hvem man lige får tildelt – og jeg har mødt en del der var ret gode og et par stykker jeg ikke synes var så gode.
    Men jeg har alle gangene uden undtagelse fået en lille smule mere viden – for de fokuserer også lidt forskelligt ift. foreningens papirer mm. Og det er min opfattelse at hvis man bare ringer rundt får man kun standard svar.
    Det skal lige siges at jeg jo først gjorde alt dette da jeg havde en helt konkret bolig jeg skulle købe – det er et privat salg, så derfor har jeg haft tiden til at gøre det – det er min fornemmelse at det kan være anderledes, hvis man skal have en forhåndsgodkendelse, eller at banken ved at man er tidspresset fordi man skal kunne handle hurtigt..

    #171104
    AnonymForfatter

    Hej allesammen – vil bare gøre opmærksom på at Swedbank tilbyder en rente på 4,6 % – dog kan man kun låne til 80% af andelsboligværdien.

    #179818
    AnonymForfatter

    @Pernille:
    Har du skullet handle for at få den rente?
    Jeg har pt. i rente 4,7% (4,783% årlig nominel rente) hos Swedbank på en en andelskredit, ligesom Jooks skriver om at han har fået tilbudt i DB.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.