Dankort overtræk, mine rettigheder

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #142484
    AnonymForfatter

    frank din laura er maerket for livet.
    Hendes himmelraabende stupiditet har faaet hende i en situation, hvor du serioest burde overveje, om du vil fortsaette i saadan et parforhold

    #142486
    AnonymForfatter

    Hun står der i max 2 år, men skift dog bank, det betyder intet i dag, prøv Danske Bank

    #176020
    AnonymForfatter

    Er det også skyldnersvig hvis man har hævet sin løn på sin kassekredit unde at overtrække kreditten dvs op til limit for kreditten?

    #176022
    OBSForfatter

    Hvis du har indgået en aftale med banken om en kredit og du hæver op til men ikke over kreditgrænsen så er det OK. Så har du jo netop fået bankens accept af at kunne trække X antal kroner mere på kontoen end der er indestående.

    Så hvis jeg tolker dit spørgsmål korrekt er det ikke skyldnersvig. Trådstarter havde jo modsat trukket mere på kontoen end der var indestående og samtidig ikke indgået en aftale med banken om en kreditramme på kontoen.

    #176040
    AnonymForfatter

    Tak for svar – ja det var det jeg mente.
    Er der så nogen der ved om der – hvis man er erklæret personligt konkurs (ikke med en virksomhed)- dvs insolventpga stor gæld der ikke lige pt kan afdrages på men der afdrages på små kreditorer – kan der så trækkes i ens løn eller beløb på andre konti der er løn eller opsparing? Der tale om realkreditgæld og ikke gæld til det offentlige.
    Ser frem til svar 🙂

    #176042
    testForfatter

    kun offentlig gæld kan trækkes i din løn, men kreditorer kan gøre udlæg i dit indestående i banker og andet. råd betal din gæld

    #176044
    AnonymForfatter

    tak for svar. Lige en uddybning – indestående er det også lønbonusser?
    Ja, tak for rådet – betale gælden – den er på 3,5 mio efter to hushandler der gik galt pga bla dårlig bankrådgivning og nedbrud af boligmarkedet og finanskrise – selvom man gerne vil betale er det ikke den nemmeste opgave……men det lyder da let når du siger det….;)

    #196260
    AnonymForfatter

    Hvordan er forholder det sig hvis man i fuld tilstand har gennemført et urimelig stort køb, som sælger burde have indset ikke ville være købt i ædru tilstand. Altså en aftale der på alle måder strider med både aftaleloven om ugyldige aftaler samt forbrugeraftaleloven.

    Vedkomne har brugt omkring 200.000 kr. på en pølsevogn i fuld tilstand. Banken har pålagt vedkomne renter på ca. 1.000.000 kr., og vil ikke eftergive dem.

    Vedkomne er 18 år gammel og købet er foretaget på et alm. VISA DK-kort.

    På forhånd tak!

    #196262
    MichaelForfatter

    200.000 kr. på pølser?!?! Sjov historie om ikke andet.

    Svarer sådan ca. til 8000 franske hotdogs og kvalificerer til en plads i Guinness…

    #196272
    testForfatter

    Sagen er et civilt søgsmål kombineret med en politi anmeldelse.

    Start med at spørge pølsevognen om de ønsker en sag eller ej.

    #196282
    AnonymForfatter

    Tusind tak for jeres svar. Det endte med banken lod sagen ligge 🙂

    #196306
    HalliHalloForfatter

    “Vedkomne har brugt omkring 200.000 kr. på en pølsevogn i fuld tilstand. Banken har pålagt vedkomne renter på ca. 1.000.000 kr., og vil ikke eftergive dem.

    Vedkomne er 18 år gammel og købet er foretaget på et alm. VISA DK-kort.".

    Hvorfor er der tilskrevet renter på kontoen? Jeg tror da ikke at man kan trække et så stort beløb på sin konto uden at der er dækning? Mon dog ikke at der for alle beløb over 2000 kr. foretages automatisk kontocheck, det vil jeg da tro, men har ikke undersøgt det nærmere.

    #196344
    HalliHalloForfatter

    Der er rigtignok ingen der ved noget herinde.

    Jeg prøver igen: Hvordan kan en konto gå i minus med 200.000 kr. vedr. træk på et VISA-DANKORT, når forretninger m.v. kun er sikret på et beløb vel omkring 4.000 kr. eller hvad ved jeg.

    Når jeg af og til køber en bil på Dankort til godt et par hundrede tusinde på min Dankort, så regner jeg da faktisk med at der indlagt en stopklods, så min konto ikke kan gå i minus, hvis der ikke skulle være penge nok på kontoen.

    Eller skal forhandleren bede om kontanter for at være sikker på at han får sine penge udover ca. 4000 kr.

    Der er nok ingen der ved sådan noget herinde, men kunne da være at der sad en enkelt og vidste lidt om sådan noget.

    #196600
    MichaelForfatter

    Fremragende HalliHallo. Lad os lige se på én af dine gamle tossetråde:

    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/6017-veksling-af-udenlansk-valuta-moenter

    Citat: “212 kr.? Så meget har jeg ikke råd til"

    Det var d. 26/11-2011 altså mindre end 1½ år siden og nu skriver du så at du “af og til køber en bil til et par hundrede tusinde kontant"??!! Morsomt, virkelig morsomt. Du tager i den grad prisen for trolleri herinde.

    #196618
    testForfatter

    Dont feed

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.