Finansiering af tvangsauktion

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Mr.hawks13Forfatter
    Indlæg
  • #96277
    Mr.hawks13Forfatter

    Har søgt en del på nettet og syntes ikke jeg finde de svar jeg søger.. men måske i kan svare mig..
    hvordan er det med låne muligheder ved en tvangsaktion?
    beregnes det ud af vores bud eller ud fra ejendommens værdi ?
    eller hvordan hænger det lige sammen? det er jo lidt forskel på om man kan låne 80% af f.eks værdien 2 mil. eller et bud på f.eks 1 mil.
    eller skal der laves en ejendoms vurdering?

    Håber i kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål 🙂

    #231148
    morsdrengForfatter

    Du har helt andre problemer end kun den vurdering som kreditforeningen/banken vil sætte på ejendommen.

    Du bør IKKE møde på en tvangsauktion uden at have bistand fra din egen advokat. Vilkårene for tvangsauktionen og budene sker på bag-grund af 4 kolonner i tvangsauktions salgsopstillingen over bl.a. de fordringer som kan forventes overtaget og de som skal indfries. Derudover skal du betale er såkaldt største beløb og auktionsafgiften. Du skal efter at have afgivet dit bud straks stille en bankgaranti, hvis størrelse beregnes på baggrund af størrelsen på dit bud og de gældsposter som skal indfries eller overtages. Alt dette vil fremgå af tvangsauktionsopstillingen.

    Få din advokat til at undersøge den mulige belåning inden auktionen. Vurderingen sker efter værdiansættelsesbekendtgørelsen og er det skønnede beløb, som ejendommen kan handles til på værdiansættelsesdatoen ved en uafhængig transaktion mellem en interesseret køber og en interesseret sælger på normale markedsvilkår, hvor parterne hver især har handlet på et velinformeret grundlag, med forsigtighed og uden tvang. Men lad din advokat undersøge dette inden tvangsauktionen. og få bankens tilsagn om, at den vil stille den nødvendige garanti.

    Du må heller ikke glemme, at køber du på tvangsauktion, er der hverken tilstands-, elrapport eller energimærke og ingen ejerskifteforsikring. Er der mangler ved ejendommen er det alene dit problem.

    #231150
    Mr.hawks13Forfatter

    Det meste er jeg godt klar over.. har skam under søgt det meste.. vi har skam tilladelse fra banken til og byde på huset osv. Var bare finansiering, jeg blev lidt i tvivl om ikke de andre ting.. om det var 80% af vores bud eller om huset skal vurderes..

    #231152
    morsdrengForfatter

    Du har nu fået svar på at belåningen sker på baggrund af kreditforeningens vurdering. Men når du ved det hele, hvorfor har hverken bank eller advokat kunnet oplyse dig vurderingsgrundlaget

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.