Deponeringskonto

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AndreasPioForfatter
    Indlæg
  • #96093
    AndreasPioForfatter

    Er det lovligt for Nykredit at tilbageholde købesummen af min ejerlejlighed indtil jeg underskriver et dokument der gir dem ret til at
    hæve så meget de vil på kontoen? Jeg skylder dem ingen penge, har ingen gæld til nogen, vil bare gerne ha pengene for salg af min
    lejlighed. Der står ordret i aftalen at de kan hæve hvad de vil og bagefter afregne kontoen med mig. Kan man sende en stævning?

    #229452
    morsdrengForfatter

    De nærmere betingelser for frigivelse af salgssummen/det deponerede beløb fra salget af din ejerlejlighed fremgår af købsaftalen.

    Den der berigtiger handlen og tinglyser skødet må først frigive det deponerede beløb til sælger, når betingelserne herfor er opfyldt. Det forudsætter, at overtagelsesdagen er passeret og at købers skøde er tinglyst uden præjudicerende retsanmærkninger. At den der berigtiger handelen, typisk købers advokat eller sælgers ejendomsmægler, har lov til at bruge af det deponerede beløb er der intet mærkeligt i. Det er
    netop forudsætningen for at man bl.a. kan indfri de lån i ejendommen som køber ikke skal overtage og dermed også den altafgørende forudsætning for at købers skøde kan blive tinglyst uden retsmærkninger og for at du som sælger kan få frigivet den resterende del af købesummen. Anmærkningsfrit skøde vil ofte først foreligger op til flere uger efter selve overtagelsesdagen.

    At Nykredit som långiver har en rolle i forbindelse med frigivelse af det deponerede beløb kan næppe passe.

    Kontakt den der berigtiger ejendomshandlen og få den pågældende til at foretælle dig hvordan det forholder sig, for dit indlæg bærer mere præg af misforståelser og manglende kendskab til området end af et reelt problem, som skal læses ved at indgive en stævning og dermed starte en cuivil retssag.

    #229456
    AndreasPioForfatter

    Handlen er allerede afsluttet med anmrk.frit skøde og jeg er fraflyttet og købesummen er frigivet.

    Problemet er bare at Nykredit ikke vil frigive pengene til mig før end jeg har underskrevet en aftale om at de kan
    hæve 1500 kr i sagsekspedition samt hvad der måtte være af andre gebyrer og udgifter ifbm med refusionsopgørelsen,
    som købers advokat ikke vil sende førend jeg har skrevet under. Hvilket undrer mig da det er mig der skal ha penge tilbage
    på refusion for forudbetalt ejendomsskat, varme og el, men dog uden at der er tale om noget større beløb.

    #229477
    testForfatter

    uanset saldo på refusions opgørelsen skal du naturligvis acceptere det evt fremtidige krav fra refusionsopgørelsen og din banks gebyrkrav før de vil frigive beløbet.
    Hvordan tænker det ellers skulle foregår?
    Så må banken jo tilbageholde et beløb til dækning af de omkostninger du komme på andre tanker og den endelige refusions opgørelse kommer. Der er f.eks. en fristen for køber på at tegne ejerskifte forsikring som du jo betaler halvdelen af. Om opgørelse er positiv eller negativ er jo bare et kvalificeret gæt ind til den er færdig. Banken følger bare standard procedure.
    Danske bank tager i øvrigt 750kr for sådan en sag.

    #229478
    testForfatter

    uanset saldo på refusions opgørelsen skal du naturligvis acceptere det evt fremtidige krav fra refusionsopgørelsen og din banks gebyrkrav før de vil frigive beløbet.
    Hvordan tænker det ellers skulle foregår?
    Så må banken jo tilbageholde et beløb til dækning af de omkostninger du komme på andre tanker og den endelige refusions opgørelse kommer. Der er f.eks. en fristen for køber på at tegne ejerskifte forsikring som du jo betaler halvdelen af. Om opgørelse er positiv eller negativ er jo bare et kvalificeret gæt ind til den er færdig. Banken følger bare standard procedure.
    Danske bank tager i øvrigt 750kr for sådan en sag.

    #399670
    stqv1946Forfatter

    Hvor skal man få sin salgssum deponeret dponeret , priserne er ret så forskellige og mange banker snyder groft   med renterne. Hvad kan man få i rente i Q4 2023 på en deponerimngskonto på 17 mill DKK ?

     

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.