Pensionsopsparing, eller afdrage andelsboliglån?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Anders Marc JørgensenForfatter
    Indlæg
  • #96021
    Anders Marc JørgensenForfatter

    Jeg har en pensionsopsparing gennem SEB Pension (tidspension), som jeg betalte til dengang jeg havde et velbetalt job, og min livsstil var anderledes.
    Jeg lever nu for langt mindre midler, og tænker om det bedre kan betale sig at bruge de penge til at få afdraget på mit andelsboliglån?
    jeg tjener mellem 90-120.000 årligt, så sådan som det er nu indbetaler jeg slet ikke til den pensionsopsparing, men betaler i stedet af på min andelsbolig hvor jeg skylder 400.000.
    Ved at opsige men pensionsopsparing har jeg regnet ud, at jeg vil kunne afdrage 150.000 nu og her, og derved nedsætte mit lån væsentligt.
    Jeg tænker jeg på den måde sparer renterne på mit andelsboliglån der løber over de næste 25 år, og det derfor ville være mere fordelagtigt end at blive ved med at beholde pensionsopsparingen.

    #228922
    testForfatter

    hvad kommer du af med i afgift? Det kan sagtens være en god ide.

    #228924
    Anders Marc JørgensenForfatter

    Der skal betales 60% af 46.000 og 52% af de sidste 229.000

    #228926
    thsvForfatter

    “Der skal betales 60% af 46.000 og 52% af de sidste 229.000"

    Der bliver således kun 128.320 kr tilbage af dine 275.000 kr i pensionsopsparing, ret langt fra de 150.000 kr du skriver om i startoplægget.

    #228928
    testForfatter

    Ja hvis man viste hvormange tid der var til pensions alderen . hvad afgiften er på der tidspunkt og renten på dit nuværende låne kunne Thsv regne det igennem 🙂 så skal vi også ta højde for om du bliver trukket i varme check osv. Der er en del at regne på

    #228938
    NyifeltenForfatter

    Det kan godt være en god ide du skal bare lige være opmærksom på din pensionsalder ret, der kan være en ret på den ordning der hedder 60 år. På en ny oprettet ordning er der i dag ret til udbetaling 3 år før folkepension. Bare lige til info

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.