Forkert Rådgivning af Banknen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Utilfreds1989Forfatter
    Indlæg
  • #95910
    Utilfreds1989Forfatter

    Hej,

    vi står i den situation i har kigget på køb af hus.
    Efter vi har været ved flere banker fik vi i sidste ende et mundtlig ja fra Alm Brand

    Vi havde tilsendt dem alle dokumenter mht løn, årsopgørelse, gæld, opsparing etc.

    efter vi nur har underksrevet kontrakt på huskøbet og var enig med sælger skulle vi mødes idag ved banken til at oprette konti og overføre udbetaling.
    Jeg får så en opkald i morges af banken, at han alligevel ikke vil gå med til at låne fordi der ligger en gammel inkasso-sag ved en anden bank, som er oplyst på mit kones årsopgørelse, men som er betalt nu

    På denne baggrund vil han ikke være med til huskøbet og vil heller ikke have os som kunde.
    Udover det ustiller han os som om vi har løjet for ham og har skjult noget, hvad vi ikke har da vi havde sendt ham alle vores dokumenter på forhånd, og siger “at han ikke kan kigge alle dokumenter igennem" inden han gav et ja.

    Er det ikke hans opgave at gøre det på forhånd?

    Tror i der findes en mulighed for at klage og hvis ja, hvor skal jeg henvende mig?

    På forhånd tak!

    #227746
    hejhejhejhejForfatter

    Hej Utilfreds1989,

    Alm. Brand Bank VIL JEG FRARÅDE til enhver tid, de er ALT for små og har ikke særlig indsigt i bank verden generelt.

    Vi skiftede DESVÆRRE til dem for et års tid siden, og de har ikke styr på noget som helst, vi skiftede væk og er blevet kunde i en af de større banker, det er en helt anden professionel tilgang til tingene de har.

    Så find en af de 4 store banker og brug dem, og KOM væk så hurtig du kan fra Alm. “Brand" bank.

    #227748
    morsdrengForfatter

    Det svar du har fået kan du ikke bruge til noget som helst i din aktuelle situation.

    Ifølge dine egne oplysninger skal du overføre udbetalingen allerede nu, og du har derfor næppe tid til at få en aftale med og indhente et evt. tilsagn om finansiering fra en anden bank.

    Opfylder du ikke købsaftalens bestemmelser har du misligholdt aftalen og risikerer at sælger ophæver aftalen om salget og afkræver dig erstatning for sine forgæves afholdte omkostninger, liggeomkostninger og tabet ved at måtte sælge huset billigere til anden side.

    Du HAR underskrevet købsaftalen og kan komme ud af denne ved at benytte din fortrydelsesret, hvilket vil koste dig 1% af købesummen. Er der derimod taget forbehold om, at din advokat skal godkende købsaftalen og/eller at købet skal godkendes af din bank koster det intet at komme ud af aftalen, forudsat at de pågældende ikke vil godkende aftalen. Nogen begrundelse for den manglende godkendelse har sælger ikke krav på at få.

    Du bør derfor vurdere, OM du i det hele taget har tid til at forsøge dig i andre banken INDEN du skal betale udbetalingen eller stille garanti for købesummen eller om du skal gøre brug af fortrydelsesretten.

    Det bedste og billigste vil dog være, at gøre brug af evt. advokat og/eller finansieringsforbehold. Har der taget et advokatforbehold bør du kontakte din advokat om dit aktuelle problem, i stedet for at forsøge dig på dette forum. Advokaten kan muligvis også kontakte banken på dine vegne og gøre banken klart, at du har fået et mundtligt tilsagn om lån og derfor vil gøre et erstatningskrav gældende mod banken såfremt sælgerne vil rette et sådant mod dig.

    At banken ikke er vild med at låne til nye kunder, hvis eksisterende banklån har været overgivet til inkasso er meget forståeligt Til gengæld er det ikke ok, at man efter at have fået samtlige ønskede papirer fra jer giver jer et mundtlig tilsagn som man ”løber fra” med den begrundelse, at man ikke fik set alle papirer igennem inden man sagde ja til lånet. Det burde man som professionel bank have gjort.

    Tal med din advokat om dine muligheder.

    #227750
    Utilfreds1989Forfatter

    Hej og tak for jeres svar

    Jeg er godt klar over at bankerne er ikke vild med nye med “dårlig” økonomi eller inkasso-sager og lignende

    Derfor sendte vi også alle nødvendige dokumenter til banken og afventede deres “ok” inden vi gik videre.
    Udover det er den inkasso-sag lukket, betalt og ikke eksisterende længere…

    Jeg er bare skuffet og sur over at man først får et ja som efterfølgende bliver lavet om til et nej, fordi rådgiveren ikke var grundig nok i starten

    Heldighvis har vi underskrevet kontrakten med en bank- og advokatforbehold så der kommer ikke nogen omkostninger

    Så gælder det nu om at finde den rigtige bank men en ordentlig rådgiver….

    #227752
    testForfatter

    Som morsdreng skriver skal du ha en advokat på. Jeg er muligvis gammeldags men ville aldrig drømme at at købe er hus uden at ha min egen advokat. Du ska natuligvis Ha det formelle på plads som beskrevet, men mon ikke køber gerne vil vente til du har fundet en anden bank.

    #227754
    SardoNumpspaForfatter

    Hej hejhejhej og Utilfreds1989

    Er det en speciel afdeling af ALM. B. I har dårlig erfaring med eller generelt?

    PFT

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.