bolig køb, og de forskellige muligheder der er

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • kriswiumForfatter
    Indlæg
  • #95898
    kriswiumForfatter

    hej.
    Min kone og jeg går med tanker om at købe hus, vi er igang med at sælge vores nuværende hus og derfor sidder vi her med en del tanker.
    huset koster 2795000, udb 140 og mine spørgsmål retter sig mod de forskellige muligheder af lån der er.

    vi har udbetalingen, plus cirka 150000. jeg står i lære lige nu og min løn er ikke så høj, men vil stige betydeligt om 18 mdr. derfor tænker jeg at ligge udb, lave 10 års afdragsfrit lån på kredit forenings lånet, og de cirka 400000 vi skal lave i bolig lån, tænker jeg at lave på alle 400000 og derefter indbetale de ydelser der er de første 18 måneder ,indtil jeg er udlært, med det samme…

    er det en god ide, eller har i andre forslag…

    #227682
    testForfatter

    afdragsfrihed kan være ganske dyrt på bidraget men afhænger også af hvad lån du vælger og hvad dit boliglån koster. Du bliver nok nød til at regne det igennem.

    Det kan undre mig at du i det hele taget ønsker at øge din exponering i en situation hvor din fremtidig indtægt er usikker. Skal du efter lære tid flytte efter arbejde? Bankeren er meget utilbøjelig til at godekende øget udlån til folk unde uddannelse.

    #227684
    kriswiumForfatter

    hejsa, og tusind tak for svar. min fremtid økonomisk er ikke usikker, har papir på ansættelse efter jeg er udlært som elektriker. og flytter ikke by, bliver det samme sted ønsker bare mindre hus end det vi har nu.
    mht bidraget for afdragsfriheden er jeg ikke vidende om, er ikke så meget inde i tingene som jeg nok burde være. men grunden til jeg vil lave det på denne måde er først og fremmest for at holde ydelsen nede indtil jeg er udlært, men også for at få betalt boliglånet ud først…

    tror egentlig det jeg søger er den bedste økonomiske løsning for os indtil jeg er udlært og tjener cirka 15k mere om måneden…

    har jo som sagt cirka 300k og udbetalingen er 140k.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.