Låne til bolig på trods af gæld til skat?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • martina8900Forfatter
    Indlæg
  • #95872
    martina8900Forfatter

    Hej,

    Jeg er totalt grøn på det her område, så jeg har droppet google og tænkte at jeg ville søge svar hos nogen med forstand på tingene.

    Sagen er den, at min kæreste og jeg overvejer at bygge et nyt hus. Han er i fast arbejde med en rigtig god løn som kun kommer til at stige de næste mange år, jo højere han kommer op i “rang".. Han ender nok ud med en årsløn på over en million når han er helt færdig med at arbejde sig op. Han har en stor opsparing på flere hundrede tusinde kroner, han betalt sin bil kontant – alt det der.

    Jeg er studerende i et par år endnu, og er i en helt anden økonomisk situation end ham, og det er faktisk ret pinligt, synes jeg. Jeg har en stor SU-gæld på 300.000 (har tidligere været enlig mor i 6 år, og derfor været nødsaget til at tage SU lån for at tingene kunne hænge sammen).. Renten på lånet er 1% så vidt jeg er orienteret. Jeg læser en videregående uddannelse og vil have en helt ok løn når jeg er færdig. Ikke prangende, men ok.

    Udover det skylder jeg cirka 100.000 til skat, hvor hovedparten er til inddrivelsescentret, simpelthen fordi jeg i mange år lukkede øjnene for min økonomiske situation. Det drejer sig om alt fra SU som skal betales tilbage, gamle bøder, alt muligt). Jeg afdrager som en sindssyg, men det kommer til at tage noget tid. Derudover 40.000 til banken (gammelt lån som der afdrages på)

    Udover det har jeg ingen gæld. Jeg er ikke registreret i RKI eller lignende.