tillægslån eller helt nyt samlet lån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Henrik (2)Forfatter
    Indlæg
  • #95806
    Henrik (2)Forfatter

    Har pt. et afdragsfrit lån i et sommerhus hvor afdragsfriheden udløber om 1 år. Ligeledes har jeg et forbrugslån efter et mislykket køb af en lejlighed i Spanien hvor projektet blev lukket ned og de indskudte penge tabt. (Så nej, forbrugslånet er ikke brugt til sjov og ballade:)

    Jeg vil gerne have forbrugslånet lagt om således det bliver en del af realkreditlån. Begrænsningen for realkreditlån er jo hævet fra 60% til 75% og de 15% er stort set det beløb som forbrugsgælden lyder på.

    Jeg har ligeledes et meget fornuftigt boliglån, som jeg gerne vil have afviklet først, så vil gerne have et nyt afdragsfrit realkreditlån, så de sparede penge bliver brugt til boliglånet.

    Er det bedst at vente 1 år endnu eller skal jeg hive fat i bankrådgiver med det samme for at få gang i processen omkring et nyt realkreditlån.

    #226878
    OpgaveForfatter

    Flere af kreditforeningerne tilbyder stadig op til 60% afdragsfrihed, men op til 75% med afvikling.

    Så det er ikke sikkert at du kommet udenom, at en del af finansieringen skal være med afdrag. Fx et 0,5% fastforrentet lån med afvikling over 10 år.?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.