Sommerhuslån op til 75 % i RD

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Lars DMForfatter
    Indlæg
  • #95757
    Lars DMForfatter

    Hej
    Vi har et sommerhus med et F5 lån optaget i jan 2014, afdragsfrit. Realkredit på ca. 1.270.000,- og et banklån på ca. 235.000,- d.d.

    Er det muligt og kan det betale sig at omlægge til et nyt F5 før tid nu hvor man må låne op til 75 % i sommerhuse?

    Sommerhuslånet er optage med en vurdering på 2.150.000,- i 2014. Hvis den vurdering holder endnu giver det mulighed for at låne ca. 1.600.000,- i RD.
    Så kan banklånet betales ud. + at lukke en kassekredit på 45.000,-

    Kan nogen svare på dette?

    På forhånd tak

    Lars

    #226342
    MichaelForfatter

    Jeg ved ikke lige hvor du har dine 75% fra for det er stadig en maksimal belåningsgrad på 60% der er gældende

    http://rd.dk/da-dk/privat/koeb-bolig/Guides/Pages/Finansier-din-bolig.aspx (klik på fritidshuset)

    #226344
    Lars DMForfatter
    #226346
    MichaelForfatter

    Ok – det er nyt for mig.

    Den præcise beregning – og om det overhovedet er muligt – kan kun kreditforeningen svare på så ret henvendelse til dem. Vær opmærksom på, at det nuværende lån formentlig skal indfries til en kurs over 100 hvilket derfor introducerer en ekstra omkostning.

    I januar 2019 kan du omlægge til kurs 100.

    #226348
    Lars DMForfatter

    Tak for svaret…

    #226350
    Lars DMForfatter

    Tak for svar…

    #226398
    thsvForfatter

    Korrekt med de 75% i RK-belåning på sommerhuse fra på mandag, det har været nævnt mange gange i nyhederne, men dem følger Michael åbenlyst ikke med i.

    Det bliver nok for dyrt at indfri et F5-lån midt imellem 2 refinansieringer, men et tillægslån kan evt. komme på tale.
    Men hvis det bliver i RD stiger satsen for afdragsfrihed, så skal nærmere være i banken (måske som Jyske F1) eller et andet realkreditinstitut.

    #226400
    Renè BangsbroForfatter

    Jeg mener kun du kan få de 60% af det nye lån i sommerhuset som afdragsfrit. Dvs. du kan ikke optage et afdragsfrit lån på 75% af vurderet værdi af sommerhuset. Den besked har jeg fra Nordea.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.